Annons

Hektisk butiksexpansion för skånska byggjätten på nätet Skånska Byggvarors personal i Uppsala

Hektisk butiksexpansion för skånska byggjätten på nätet

2016-03-11 14:55

Byggvaruhandlaren från Helsingborg fortsätter att bygga ut sin satsning på inspirationsbutiker runt om i Sverige.

Tidigare i veckan presenterade Skånska Byggvaror en ny inspirationsbutik i Malmö. Men mars blir en hektisk månad för e-handlaren, som de kommande veckorna ska öppna fyra butiker till. De övriga ska ligga i Falun, Uppsala, Örebro och Värmdö. Samtliga butiker öppnar den 14 eller den 21 mars. I samband med expansionen ska Skånska Byggvaror ha anställt "en massa nya medarbetare".

- Nu tar vi på allvar klivet ut i Sverige och blir ännu mer tillgängliga för människor i flera centralorter och handelsområden. Våra besökare kan känna och klämma på uterum, växthus, fönster och dörrar för att bli övertygade om att vi erbjuder bäst stil, kvalitet och värde för pengarna. Dessutom med kunnig butikspersonal som hjälper människor förverkliga drömprojektet, säger Beiron Palm, affärsutvecklingschef Skånska Byggvaror.

Butikerna, som precis som de flesta av sina föregångare ska öppna inne hos företagen Plantagen, ska ge besökarna en autentisk miljö där de kan ta del av Skånska Byggvarors uterum och andra produkter.

Annons
Annons

En nyhet är dock att byggvarujätten nu satsar på så kallade “virtuella butiker”, skärmar i butikerna, där kunderna själv kan sätta ihop till exempel ett uterum och få en offert på vad det färdiga alternativet hade kostat.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Annons
Annons
Instabox om skåpsatsningen:

Instabox om skåpsatsningen: "Användarna är jättenöjda"

Instabox lanserade paketskåp i samarbete med Pressbyrån och kan några månader senare rapportera goda resultat.

Hafas e-handel ska få återförsäljarna att sälja mer

Badrumstillverkaren har lanserat en ny B2B-handel för sina återförsäljare.

Googles två nya spännande tekniker för <nobr>e-handel</nobr>

Googles två nya spännande tekniker för e-handel

Under förra veckans utvecklarkonferens bjöds det på flera e-handelsinnovationer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Stor efterfrågan när Partykungen börjar med B2B

Stor efterfrågan när Partykungen börjar med B2B

Ska sälja direktimporterade produkter av eget varumärke direkt till andra företag som i sin tur ska fungera som återförsäljare.

Två hälsokostbutiker på nätet blir till en

Systerbutikerna Vitapost.se och Svenskhälsokost.se har sedan en tid tillbaka haft samma team bakom rodret, nu väljer man att slå ihop butikerna.

NetOnNet lanserar Swish som betalsätt på nätet

NetOnNet lanserar Swish som betalsätt på nätet

Från och med idag kan omnikanalhandlarens kunder betala med Swish i nätbutiken.

Annons
Annons

Svenska Glue plockar in 25 miljoner kronor

Det digitala låsföretaget ska expandera sina e-handelstjänster med nytt kapital från den tidigare Tesla-chefen Peter Carlsson och riskkapitalbolaget Moor.

B2B med yogamattor ger köpfest hos Yogagrossisten

B2B med yogamattor ger köpfest hos Yogagrossisten

Yogagrossisten.se omsatte drygt tio miljoner kronor 2016.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem