Annons

Hektisk butiksexpansion för skånska byggjätten på nätet Skånska Byggvarors personal i Uppsala

Hektisk butiksexpansion för skånska byggjätten på nätet

2016-03-11 14:55

Byggvaruhandlaren från Helsingborg fortsätter att bygga ut sin satsning på inspirationsbutiker runt om i Sverige.

Tidigare i veckan presenterade Skånska Byggvaror en ny inspirationsbutik i Malmö. Men mars blir en hektisk månad för e-handlaren, som de kommande veckorna ska öppna fyra butiker till. De övriga ska ligga i Falun, Uppsala, Örebro och Värmdö. Samtliga butiker öppnar den 14 eller den 21 mars. I samband med expansionen ska Skånska Byggvaror ha anställt "en massa nya medarbetare".

- Nu tar vi på allvar klivet ut i Sverige och blir ännu mer tillgängliga för människor i flera centralorter och handelsområden. Våra besökare kan känna och klämma på uterum, växthus, fönster och dörrar för att bli övertygade om att vi erbjuder bäst stil, kvalitet och värde för pengarna. Dessutom med kunnig butikspersonal som hjälper människor förverkliga drömprojektet, säger Beiron Palm, affärsutvecklingschef Skånska Byggvaror.

Butikerna, som precis som de flesta av sina föregångare ska öppna inne hos företagen Plantagen, ska ge besökarna en autentisk miljö där de kan ta del av Skånska Byggvarors uterum och andra produkter.

Annons
Annons

En nyhet är dock att byggvarujätten nu satsar på så kallade “virtuella butiker”, skärmar i butikerna, där kunderna själv kan sätta ihop till exempel ett uterum och få en offert på vad det färdiga alternativet hade kostat.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Walmart planerar köpa andel i Indiens största <nobr>e-handel</nobr>

Walmart planerar köpa andel i Indiens största e-handel

Detaljhandlaren försöker desperat stävja Amazons e-handelsexpansion.

Annons
Annons

Sverige i Europa-toppen när det gäller mobila betalningar

En klar majoritet av svenskarna vill betala för nätköpen med sin smartphone.

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Miljardförsäljningen är nu färdig och e-handelsplattformen byter namn.

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

Nytt samarbete ska förenkla returprocessen över landsgränserna för de som använder sig av TPL-lösningen PostNord Fulfilment.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Animails VD Karl Prytz ser Emeet som ett av få evenemang där frågorna som är riktigt relevanta för e-handlare kommer upp.

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Subscribr, en marknadsplats för prenumerationsbaserad e-handel, vill samla alla prenumerationer på ett ställe.

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

Amazon har gått om Google och är nu den plats amerikanerna helst vänder sig till när de vill hitta en vara att handla.

Annons
Annons

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

E-handlaren kommer att ha 30 fysiska butiker vid årets slut.

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

UPS satsningar i Europa börjas synas och i Jönköping har logistikföretaget nu mer än fördubblat sin paketsorteringsanläggning.

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

Efter nästan ett år av tester är nu tjänsten finslipad och redo för världen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem