Annons

Hemlig modeportal gläntar på dörren till Sverige

Hemlig modeportal gläntar på dörren till Sverige

2015-03-25 13:40

Den tyska modecommunityn Bestsecret.com accepterar endast nya medlemmar på rekommendation och i mån av plats. Nu är det dags att expandera och i en internationell satsning lanseras den slutna shoppingklubben nu även Sverige, Storbritannien och Schweiz.

BestSecret är en sluten shopping community och exklusiv modeportal med utvalda designervaror med upp till 90 procent rabatt på vissa produkter. Sortimentet omfattar mode och accessoarer för dam och herr, sportkläder, young fashion, barn och baby.

Företaget har eget lager med en miljon varor från över 1000 märken som till exempel Vero Moda, Ralph Lauren, Fendi och Calvin Klein. Hur många medlemmar företaget har är precis som försäljningssiffrorna, hemligt.

För det är just det som verkar vara halva grejen. Det unika i deras affärsidé ligger i att bara ta in nya medlemmar som rekommenderas av befintliga.

– Så länge vi gör en bra produkt sprids den sedan från mun till mun. Det är så det har fungerat i Tyskland och Österrike, säger Christiane Arnscheidt, marknadschef på BestSecret, till nyhetssajten Breakit.

Fokus på exklusivitet

Den tyska versionen av klubben har för tillfället medlemsstopp och kötid. Nya medlemmar kommer bara in när gamla faller i från. Så kommer det även att vara i Sverige, Storbritannien och Schweiz som är modeportalens nya satsningar. Och det krävs en motprestation för att få vara med.

Annons
Annons
– Ditt medlemskap kan avslutas om du inte köper något. Vi är ett aktivt community och vill ha aktiva medlemmar, säger Christiane Arnscheidt.

Lanseringen i Sverige sker idag med en fest på startuphubben Epicenter i Stockholm. På plats finns partnerföretag, bloggare och redan utvalda kunder. Så vill man komma med i klubben gäller det att nosa upp en av dessa och få en inbjudan.

– Alla andra vill växa så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt. Det är inte vårt fokus. Vi vill ha bra relationer med våra partnerföretag för att kunna erbjuda något exklusivt till våra kunder, säger Christiane Arnscheidt.

 

Källa: Breakit.se

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Annons
Annons
Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta