Annons

Hemtex slog rekord - omnilösning prisas i BF-tider

Hemtex slog rekord - omnilösning prisas i BF-tider

2018-11-30 13:30

87 procent hämtar i butik.

Butikskedjan Hemtex rapporterar att de sett en försäljningsökning med 140 procent under Black Friday, vilket ska vara ett rekord för företaget.

- Onlineförsäljningen har haft en väldigt positiv utveckling, vilket inte minst syntes under Black Friday då Hemtex slog all time high och ökade med 140 procent, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Hemtex ska under en lång tid ha jobbat med sin omnikanal för att minska friktionen mellan företagets e-handel och butikerna. Detta arbete sägs nu bära frukt, vilket bland annat visat sig i en stark Black Friday.

Andelen e-handelskunder hos Hemtex som väljer att hämta ut ordern i butik ska vara mycket hög.

Annons
Annons
- Av de order som läggs via e-handel väljer 87 procent av kunderna att hämta ut sin leverans i butik, meddelar företaget.

"Går hand i hand med vårt miljöfokus"

Hemtex ska även ha möjlighet att plocka e-handelsorder i butik, vilket förstås också skapar snabbare leveranser. 44 procent av alla e-handelsorder ska i dagsläget plockas direkt i en Hemtex-butik.

- Även i en digital värld är det viktigt att vara nära kunden, vilket vi via vårt breda butiksnät är. Genom att hämta ut sin beställning i butik möjliggörs inte bara en snabbare leverans, du har som kund även möjlighet att direkt känna på kvalitéer och texturer. Dessutom håller vi nere antal transporter vilket går hand i hand med vårt miljöfokus, säger Anders Lorentzson, vd på Hemtex.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Domino´s pizza lanserar ny e-handel

Domino´s pizza lanserar ny e-handel

Restaurangkedja satsar på sin e-handelskarriär.

Annons
Annons
H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

Ska erövra Europa.

Instagram utmanar Amazon

Instagram utmanar Amazon

Utvecklar e-handel.

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Nytt avtal sträcker sig över Atlanten.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

E-handeln tar över.

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Har sagt upp avtalet.

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta