Hemtextilföretag syr ihop fysiska butiker med nätet

Hemtextilföretaget Himla utökar sin verksamhet med en svensk e-handel. Tanken är att nätet ska komplettera företagets tre fysiska konceptbutiker och ge både konsument och återförsäljare tillgång till hela sortimentet alla dagar, dygnet runt.

Himla grundades 1990 och köptes 1996 av dess nuvarande ägare Annica Hagström. Hemtextilföretaget har tre fysiska konceptbutiker i Sverige och ett produktsortiment med cirka 3000 artiklar. Nu utökar man sin verksamhet genom att starta e-handel för den svenska marknaden.

Tanken är att e-handeln ska komplettera butikerna och allt som finns i e-handelskanalen kommer även att vara tillgängligt för beställning i Himlas butiker.

Annons
Annons

– Det känns spännande att kunna erbjuda sortimentet i sin helhet över hela landet. Det är en service som vi erbjuder för våra konsumenter, säger Annica Högström, VD och Creative Director, Himla AB.

Utökad service

E-handeln kommer att erbjuda både nyheter och inspiration men även måttbeställda textilier, bland annat gardiner och metervara från Himlas unika sortiment. Samtidigt kompletterar man den befintliga återförsäljarstrukturen genom att visa hela sortimentet och göra lagret tillgängligt alla dagar dygnet runt.

– Även utvalda fackhandlare kommer att kunna erbjuda en utökad service och sortiment i framtiden med hjälp av nya e-handeln, vi vill gärna utöka vårt samarbete för att kunna erbjuda konsument en bättre service och tillgänglighet av Himla-produkter oavsett var konsumenten väljer att handla, säger Erik Jonzon, Försäljning- & Affärsutvecklingschef, Himla AB.

Enkelhet, tydlighet och en stilren responsiv design har varit i fokus i utvecklingen av den nya e-handeln. Kunderna erbjuds hemleveranser och möjligheten till paketutlämning i Himlas egna konceptbutiker samt utvalda butiker i Sverige.



Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!