Hos Zappos är Twitter-delningar de bästa

TechCrunch rapporterar om e-handlaren Zappos och hur deras forskning- och utvecklingsavdelning har bytt namn. Enheten som numera går under det kortare namnet Zappos Labs är den del av Zappos som testar och utvecklar nya intressanta funktioner.

Zappos Labs visar upp några av sina uppfinningar på sidan Zappos Expo. Vi finner bland mycket annat deras TweetWall som visar en produktsida baserat på tweets av kunder.

Det kanske mest intressanta kring Zappos Labs är dock deras analys av sociala medier. Det visar sig nämligen att Pinterest inte är det mest lönsamma nätverket, för Zappos i alla fall. Folket på Labs-enheten har räknat på "delningar" i de olika nätverken och Twitter kommer faktiskt ut som vinnare.

Annons

Det mest lönsamma nätverket

Zappos kunder är mycket mer aktiva på Pinterest och Facebook men när någon väl twittrar en order så ger det försäljning. Uträkningar, som Zappos Labs gjort, visar att en pinnad order är värd 0,75 dollar för Zappos. En delad order på Facebook ger dem ungefär 2 dollar och en twittrad order är värd nästan 34 dollar. Vi kan alltså tydligt se var Zappos vill att kunderna ska dela sina order.

 

Källa: techcrunch

Annons