Annons

Hur man omvandlar besökare till kunder David Fröman

Emeet: Hur man omvandlar besökare till kunder

2017-10-10 09:10

Marginalen Bank hjälper e-handlare med social selling.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Nu är det inte många dagar kvar till den stora Emeet-finalen i Stockholm den 19 oktober. Med oss på resan har vi bland annat Marginalen Bank, med sin tjänst e-handelskassan Hygglig.

David Fröman, som är försäljningschef på banken, berättar hur de jobbar med e-handlarna för att stärka deras business i en allt mer konkurrensutsatt värld.

- Vi arbetar mer med vår kontakt med slutkund och trimmar i alla led. Både för att göra det lättare för slutkund och för att minska administrationen för våra handlare så att de kan inrikta sig på andra delar av sin verksamhet än bara betalningar. Vi ser därför över både handlarens och slutkundens kundresa.

“B2B-marknaden är spännande”

Vad är intressantast inom e-handeln just nu?

- Vi ser både nya aktörer på marknaden och många nya produkter från befintliga aktörer, vilket gör det mycket intressant att följa utvecklingen. En annan spännande utveckling att följa är B2B-marknaden som fortfarande är i sin linda. After sales är som alltid också ett hett ämne. Hur bygger vi gemenskap och ambassadörer i en marknad som består av fler och fler aktörer?

Under Emeet Stockholm kommer Marginalen Bank bland annat att prata en hel del om social selling. Vilket handlar om att interagera i sociala medier och framför allt skapa en dialog med kunderna och i slutändan stärka sin relation med dem.

- Vi kommer att berätta om återkommande kunder, om olika kanaler, och hur man bygger en trogen gemenskap runt sin produkt och bolag. Vi inleder vår Emeet-session kring social selling och avslutar med hur man omvandlar besökare till kunder.

Emeet hjälper till att forma Hygglig

David Fröman berättar att han tycker att Emeet är ett bra forum med högt i tak, där alla pratar med alla om möjligheter och utmaningar.

Annons
Annons

Varför är Marginalen Bank med som partner till Emeet Stockholm?

- Vi tycker att Emeet är ett perfekt forum där handlarna får en chans att berätta i en öppen miljö vad det tycker och vilka utmaningar som är störst för dem. Där kan vi ha en direkt dialog med handlarna för att säkerställa att vi utvecklar vår checkout Hygglig i rätt riktning, säger David Fröman.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta