Annons

Hur man omvandlar besökare till kunder David Fröman

Emeet: Hur man omvandlar besökare till kunder

2017-10-10 09:10

Marginalen Bank hjälper e-handlare med social selling.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Nu är det inte många dagar kvar till den stora Emeet-finalen i Stockholm den 19 oktober. Med oss på resan har vi bland annat Marginalen Bank, med sin tjänst e-handelskassan Hygglig.

David Fröman, som är försäljningschef på banken, berättar hur de jobbar med e-handlarna för att stärka deras business i en allt mer konkurrensutsatt värld.

- Vi arbetar mer med vår kontakt med slutkund och trimmar i alla led. Både för att göra det lättare för slutkund och för att minska administrationen för våra handlare så att de kan inrikta sig på andra delar av sin verksamhet än bara betalningar. Vi ser därför över både handlarens och slutkundens kundresa.

“B2B-marknaden är spännande”

Vad är intressantast inom e-handeln just nu?

- Vi ser både nya aktörer på marknaden och många nya produkter från befintliga aktörer, vilket gör det mycket intressant att följa utvecklingen. En annan spännande utveckling att följa är B2B-marknaden som fortfarande är i sin linda. After sales är som alltid också ett hett ämne. Hur bygger vi gemenskap och ambassadörer i en marknad som består av fler och fler aktörer?

Under Emeet Stockholm kommer Marginalen Bank bland annat att prata en hel del om social selling. Vilket handlar om att interagera i sociala medier och framför allt skapa en dialog med kunderna och i slutändan stärka sin relation med dem.

- Vi kommer att berätta om återkommande kunder, om olika kanaler, och hur man bygger en trogen gemenskap runt sin produkt och bolag. Vi inleder vår Emeet-session kring social selling och avslutar med hur man omvandlar besökare till kunder.

Emeet hjälper till att forma Hygglig

David Fröman berättar att han tycker att Emeet är ett bra forum med högt i tak, där alla pratar med alla om möjligheter och utmaningar.

Annons
Annons

Varför är Marginalen Bank med som partner till Emeet Stockholm?

- Vi tycker att Emeet är ett perfekt forum där handlarna får en chans att berätta i en öppen miljö vad det tycker och vilka utmaningar som är störst för dem. Där kan vi ha en direkt dialog med handlarna för att säkerställa att vi utvecklar vår checkout Hygglig i rätt riktning, säger David Fröman.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Annons
Annons
Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

1
Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Annons
Annons
Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta