Annons

Hur man omvandlar besökare till kunder David Fröman

Emeet: Hur man omvandlar besökare till kunder

2017-10-10 09:10

Marginalen Bank hjälper e-handlare med social selling.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Nu är det inte många dagar kvar till den stora Emeet-finalen i Stockholm den 19 oktober. Med oss på resan har vi bland annat Marginalen Bank, med sin tjänst e-handelskassan Hygglig.

David Fröman, som är försäljningschef på banken, berättar hur de jobbar med e-handlarna för att stärka deras business i en allt mer konkurrensutsatt värld.

- Vi arbetar mer med vår kontakt med slutkund och trimmar i alla led. Både för att göra det lättare för slutkund och för att minska administrationen för våra handlare så att de kan inrikta sig på andra delar av sin verksamhet än bara betalningar. Vi ser därför över både handlarens och slutkundens kundresa.

“B2B-marknaden är spännande”

Vad är intressantast inom e-handeln just nu?

- Vi ser både nya aktörer på marknaden och många nya produkter från befintliga aktörer, vilket gör det mycket intressant att följa utvecklingen. En annan spännande utveckling att följa är B2B-marknaden som fortfarande är i sin linda. After sales är som alltid också ett hett ämne. Hur bygger vi gemenskap och ambassadörer i en marknad som består av fler och fler aktörer?

Under Emeet Stockholm kommer Marginalen Bank bland annat att prata en hel del om social selling. Vilket handlar om att interagera i sociala medier och framför allt skapa en dialog med kunderna och i slutändan stärka sin relation med dem.

- Vi kommer att berätta om återkommande kunder, om olika kanaler, och hur man bygger en trogen gemenskap runt sin produkt och bolag. Vi inleder vår Emeet-session kring social selling och avslutar med hur man omvandlar besökare till kunder.

Emeet hjälper till att forma Hygglig

David Fröman berättar att han tycker att Emeet är ett bra forum med högt i tak, där alla pratar med alla om möjligheter och utmaningar.

Annons
Annons

Varför är Marginalen Bank med som partner till Emeet Stockholm?

- Vi tycker att Emeet är ett perfekt forum där handlarna får en chans att berätta i en öppen miljö vad det tycker och vilka utmaningar som är störst för dem. Där kan vi ha en direkt dialog med handlarna för att säkerställa att vi utvecklar vår checkout Hygglig i rätt riktning, säger David Fröman.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta