Annons

ICA och PostNord tar sig in i ditt hus och levererar till kylen

ICA och PostNord tar sig in i ditt hus och levererar till kylen

2016-04-20 09:16

ICA, PostNord och Glue lanserar ett pilotprojekt som innebär att du kan få maten hemlevererad och uppackad i kylskåpet även om du inte är hemma.

Efter bakluckeleveranser och leverans till kylutrymmen i entrén är det nu dags för in-i-kylenleveranser. Det menar ICA som i ett samarbete med PostNord och Glue, inte bara kommer att erbjuda hemleveranser av livsmedel, utan även ser till att de hamnar i kylen. Och det utan att kunden behöver vara hemma.

– Vi utforskar nu framtidens sätt att handla mat på nätet och vill driva utvecklingen framåt. Med en sådan här tjänst gör vi kundernas vardag enklare, säger Anders Svensson, VD Ica Sverige.

Smart lås och digitala nycklar

Pilotprojektet drar igång vecka 16 och man kan nu anmäla sitt intresse på Ica.se/infridge. Tjänsten är dock inte tillgänglig för alla. Bland annat krävs det att man har ett Glue Smart Lock, ett digitalt lås, installerat på dörren. Något som gör det möjligt att låsa och låsa upp dörren till hemmet via en smartphone.

Med hjälp av digitala nycklar, som kan delas ut till familj, vänner eller företag, blir det sedan möjligt för chauffören, som i förväg har kundens godkännande och digitala nyckel, att ta sig ända fram till kylskåpet för att packa upp varorna.

Annons
Annons
– Detta partnerskap inte bara löser och tar leveranser till nästa nivå, det låser upp kraften i on-demand-ekonomin och uppmuntrar människor att börja tänka annorlunda när det gäller att öppna upp sitt hem för tjänster som kan göra livet lättare, säger Carl Johan Grandinson, VD Glue.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem