Annons

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt Har IKEA:s tekniker gett upp?

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

2018-08-16 15:30

Snart pågått i en vecka.

Redan i måndags rapporterades det om att IKEA i Storbritannen hade tekniska problem med sin sajt. Problem som manifesterades i svårigheter att lägga order, att kolla lagersaldon och att använda företagets olika planeringsverktyg. Själva sidan verkar dock ha varit “uppe”, i alla fall för det mesta, men många av funktionerna har alltså varit sönder.

Det anmärkningsvärda är att problemen började redan den 10 augusti, förra fredagen, och ännu idag så är de inte lösta. Den brittiska sajten har fortfarande en varning på framsidan där det går att läsa följande:

Hoppsan! Vi upplever för närvarande vissa tekniska svårigheter och det kan uppstå problem när du försöker lägga din beställning. Vi arbetar för att lösa problemet och ber om ursäkt för eventuella olägenheter.

Fix inom de närmaste dagarna

Tidigare i veckan så gav IKEA följande uttalande till brittiska medier:

Annons
Annons
Under helgen har vi upplevt några interna tekniska svårigheter som har påverkat några av våra planeringsverktyg och periodvis påverkat möjligheten att handla på vår hemsida i Storbritannien.
Våra tekniska experter arbetar dygnet runt för att lösa detta. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan ha orsakat våra kunder och vi förväntar oss att det ska vara igång igen mycket snart.

Problemen fortsätter dock uppenbarligen nu flera dagar senare och exakt vad som gått snett är ännu oklart. För bara några timmar sedan så svarade IKEA i sociala medier att det fortsatt var problem med sajten och att en lösning är att vänta "inom de närmaste dagarna".

LÄS ÄVEN: IKEA berättar om resan från postorder till e-handel

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta