Annons

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare Daniel Håkansson, ny säljare och kundansvarig hos Kodexe

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare

2016-02-09 14:25

I rollen som säljare och kundansvarig ska Daniel Håkansson hjälpa Kodexe att ta ett grepp om B2B-handeln.

Malmöbaserade Kodexe grundades 2005 och utvecklar skräddarsydda IT- och webblösningar. Bland kunderna syns bland annat BRIO, Casino Cosmopol, Beijer Electronics, Sony, Tetra Pak och Malmö FF. Man låg även bakom Koenigseggs e-handel som lanserades 2012.

Företagets fokus ligger främst på kundanpassade automationslösningar med hjälp av PIM (Product Information Management), samt helhetslösningar för kund- och upplevelsecentrerad B2B e-handel.

Nu gör företaget en extra satsning på det sistnämnda området tillsammans med Daniel Håkansson. I slutet av förra året valde han att lämna den svenska VD-posten för den internationella hälsokostkoncernen Immitec, för att kliva in i rollen som ny säljare och kundansvarig hos Kodexe.

Annons
Annons

Erfarenhet fån köparens sida

Daniel har tidigare även haft rollen som nätförsäljnings- och marknadschef för Immitec i Sverige, och även om han nu gått från traditionell B2B till behovsanpassad sådan, tror Daniel att han är rätt man för jobbet.

– Kanske framförallt eftersom jag har lång erfarenhet av B2B e-handel med ekonomistyrning, samt såklart väldigt breda kunskaper kring försäljning och nätverkande i allmänhet. Då jag varit involverad i flertalet viktiga systeminvesteringar för en större koncern så bidrar jag dessutom med kundens perspektiv, säger Daniel Håkansson och fortsätter.
– Erfarenheten av att länge ha suttit på köparens sida, och förmågan att därifrån betrakta de ekonomiska aspekterna av en investering, kommer troligtvis att underlätta en hel del i den här rollen.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Alibaba i budgivning om Östeuropas e-handelsgigant

Alibaba i budgivning om Östeuropas e-handelsgigant

Alibaba slåss med bland andra Ebay om att få lägga vantarna på den polska e-handelsjätten Allegro.

Annons
Annons
Krisande bönder på Kreta får hjälp av Matsmart

Krisande bönder på Kreta får hjälp av Matsmart

Ska sälja olivolja och för varje såld flaska ge tillbaka några kronor till bonden.

Hittabox ökar och expanderar till Norge och Danmark

Hittabox ökar och expanderar till Norge och Danmark

Den svenska samlingsplatsen för boxprenumerationer rullar ut sitt koncept i resten av Skandinavien.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

Lyxmärket Michael Kors planerar att driva trafik till sin e-handel genom unika erbjudanden på Instagram.

Ökning på nära 20% när Twitter når fler annonsörer

Ökning på nära 20% när Twitter når fler annonsörer

Twitter verkar vara bättre på att locka annonsörer än att dra till sig nya användare.

Supersnabb leverans i Skottland när Glasgow får Prime Now

Efter framgångarna i resten av Storbritannien har det blivit dags för skottarna att ta del av Amazons supersnabba leveranser.

Annons
Annons

Succé för Klarnas app - på topp tre bland mest nedladdade

Betalföretaget sopar mer eller mindre banan med sin nylanserade gratisapp.

Adlibris nya plan: Att skapa ett <nobr>e-handelsanpassat</nobr> ombud

Adlibris nya plan: Att skapa ett e-handelsanpassat ombud

Sju månader efter butikspremiären vill Adlibris VD Johan Kleberg på allvar ta upp kampen med de befintliga postombuden.

Göran Månsson:

Göran Månsson: "Vi kommer givetvis att överklaga"

Länsstyrelsen gick på grannarnas linje när det gällde E-CITY i Ängelholm. Nu slår byggherren tillbaka.

Nya larmet: 60% av Alibabas produkter är kopior

Många e-handlare ifrågasätter ifall Alibabas kamp mot piratkopiorna verkligen går att ta på allvar.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem