Annons

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare Daniel Håkansson, ny säljare och kundansvarig hos Kodexe

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare

2016-02-09 14:25

I rollen som säljare och kundansvarig ska Daniel Håkansson hjälpa Kodexe att ta ett grepp om B2B-handeln.

Malmöbaserade Kodexe grundades 2005 och utvecklar skräddarsydda IT- och webblösningar. Bland kunderna syns bland annat BRIO, Casino Cosmopol, Beijer Electronics, Sony, Tetra Pak och Malmö FF. Man låg även bakom Koenigseggs e-handel som lanserades 2012.

Företagets fokus ligger främst på kundanpassade automationslösningar med hjälp av PIM (Product Information Management), samt helhetslösningar för kund- och upplevelsecentrerad B2B e-handel.

Nu gör företaget en extra satsning på det sistnämnda området tillsammans med Daniel Håkansson. I slutet av förra året valde han att lämna den svenska VD-posten för den internationella hälsokostkoncernen Immitec, för att kliva in i rollen som ny säljare och kundansvarig hos Kodexe.

Annons
Annons

Erfarenhet fån köparens sida

Daniel har tidigare även haft rollen som nätförsäljnings- och marknadschef för Immitec i Sverige, och även om han nu gått från traditionell B2B till behovsanpassad sådan, tror Daniel att han är rätt man för jobbet.

– Kanske framförallt eftersom jag har lång erfarenhet av B2B e-handel med ekonomistyrning, samt såklart väldigt breda kunskaper kring försäljning och nätverkande i allmänhet. Då jag varit involverad i flertalet viktiga systeminvesteringar för en större koncern så bidrar jag dessutom med kundens perspektiv, säger Daniel Håkansson och fortsätter.
– Erfarenheten av att länge ha suttit på köparens sida, och förmågan att därifrån betrakta de ekonomiska aspekterna av en investering, kommer troligtvis att underlätta en hel del i den här rollen.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons

PR-katastrof när Anne Frank-kostym såldes till Halloween

Men efter omfattande kritik tog nätbutiken bort dräkten ur sortimentet.

Annons
Annons

Lyko rekryterar två nya stjärnor

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Rodebjer växlar upp <nobr>e-handeln</nobr> - ska öka med 40%

Rodebjer växlar upp e-handeln - ska öka med 40%

Med ny plattform hoppas företaget att e-handeln i framtiden ska stå för mer än 15 procent av inkomsterna.

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Har sålt jättemånga datorer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyra miljoner européer handlar från svenska nätbutiker

Samtidigt tar Kina över förstaplatsen som populäraste land i hela världen att handla från.

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Stora förändringar hos e-handelsleverantören.

Zalando storsatsar på skönhetsprodukter

Målet är att omsätta 1 miljard euro bara i Norden.

Annons
Annons
<nobr>E-handelskoncernen</nobr> Qliro lyfter sitt resultat rejält

E-handelskoncernen Qliro lyfter sitt resultat rejält

Det ljusnar på nästan alla fronter.

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Skrotar arbetsnamnet Hubia.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem