Annons

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare Daniel Håkansson, ny säljare och kundansvarig hos Kodexe

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare

2016-02-09 14:25

I rollen som säljare och kundansvarig ska Daniel Håkansson hjälpa Kodexe att ta ett grepp om B2B-handeln.

Malmöbaserade Kodexe grundades 2005 och utvecklar skräddarsydda IT- och webblösningar. Bland kunderna syns bland annat BRIO, Casino Cosmopol, Beijer Electronics, Sony, Tetra Pak och Malmö FF. Man låg även bakom Koenigseggs e-handel som lanserades 2012.

Företagets fokus ligger främst på kundanpassade automationslösningar med hjälp av PIM (Product Information Management), samt helhetslösningar för kund- och upplevelsecentrerad B2B e-handel.

Nu gör företaget en extra satsning på det sistnämnda området tillsammans med Daniel Håkansson. I slutet av förra året valde han att lämna den svenska VD-posten för den internationella hälsokostkoncernen Immitec, för att kliva in i rollen som ny säljare och kundansvarig hos Kodexe.

Annons
Annons

Erfarenhet fån köparens sida

Daniel har tidigare även haft rollen som nätförsäljnings- och marknadschef för Immitec i Sverige, och även om han nu gått från traditionell B2B till behovsanpassad sådan, tror Daniel att han är rätt man för jobbet.

– Kanske framförallt eftersom jag har lång erfarenhet av B2B e-handel med ekonomistyrning, samt såklart väldigt breda kunskaper kring försäljning och nätverkande i allmänhet. Då jag varit involverad i flertalet viktiga systeminvesteringar för en större koncern så bidrar jag dessutom med kundens perspektiv, säger Daniel Håkansson och fortsätter.
– Erfarenheten av att länge ha suttit på köparens sida, och förmågan att därifrån betrakta de ekonomiska aspekterna av en investering, kommer troligtvis att underlätta en hel del i den här rollen.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Annons
Annons
Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

Brevleverantören MailChimp öppnade en egen e-handel. 

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Köp- och säljsajten rullar ut en meddelandetjänst för alla på plattformen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem