Annons

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare Daniel Håkansson, ny säljare och kundansvarig hos Kodexe

IT-konsultföretag rekryterar e-handelsvan B2B-säljare

2016-02-09 14:25

I rollen som säljare och kundansvarig ska Daniel Håkansson hjälpa Kodexe att ta ett grepp om B2B-handeln.

Malmöbaserade Kodexe grundades 2005 och utvecklar skräddarsydda IT- och webblösningar. Bland kunderna syns bland annat BRIO, Casino Cosmopol, Beijer Electronics, Sony, Tetra Pak och Malmö FF. Man låg även bakom Koenigseggs e-handel som lanserades 2012.

Företagets fokus ligger främst på kundanpassade automationslösningar med hjälp av PIM (Product Information Management), samt helhetslösningar för kund- och upplevelsecentrerad B2B e-handel.

Nu gör företaget en extra satsning på det sistnämnda området tillsammans med Daniel Håkansson. I slutet av förra året valde han att lämna den svenska VD-posten för den internationella hälsokostkoncernen Immitec, för att kliva in i rollen som ny säljare och kundansvarig hos Kodexe.

Annons
Annons

Erfarenhet fån köparens sida

Daniel har tidigare även haft rollen som nätförsäljnings- och marknadschef för Immitec i Sverige, och även om han nu gått från traditionell B2B till behovsanpassad sådan, tror Daniel att han är rätt man för jobbet.

– Kanske framförallt eftersom jag har lång erfarenhet av B2B e-handel med ekonomistyrning, samt såklart väldigt breda kunskaper kring försäljning och nätverkande i allmänhet. Då jag varit involverad i flertalet viktiga systeminvesteringar för en större koncern så bidrar jag dessutom med kundens perspektiv, säger Daniel Håkansson och fortsätter.
– Erfarenheten av att länge ha suttit på köparens sida, och förmågan att därifrån betrakta de ekonomiska aspekterna av en investering, kommer troligtvis att underlätta en hel del i den här rollen.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem