Idun minerals får ny e-handel – blir globala

Sminkföretaget får en helt ny plattform.

Det svenska sminkvarumärket Idun Minerals gör om rejält i sin e-handel och får en helt ny e-handelsplattform, som ska ge företaget större möjligheter att fokusera mer på marknadsföring och sökmotoroptimering.

- Den gamla var en Open source-lösning och med den nya väljer vi istället att gå med en SaaS-lösning, då vi flyttar det tekniska ansvaret från oss till vår partner i syfte att vi kan fokusera mer på vår marknadsföring. Hela innehållsstrukturen har ändrats och nu arbetar vi proaktivt med SEO, skriver Idun Minerals content manager Anna Edman till Ehandel.se.

Annons

"Förberedd för globala utrymmen"

Hon berättar också att den nya e-handeln, till skillnad från den gamla, även blir global.

- Den nya e-handeln är förberedd för globala utrymmen, vilket inte den gamla var. Löpande kommer vi rulla ut till övriga marknader.

Förhoppningen är att kunderna inte bara ska kunna hitta produkter i den nya e-handeln.  

- Vi vill erbjuda en plattform som inte enbart innehåller produkter utan även mer inspiration samt information om mineralsmink. Ett annat mål är även det globala, att även våra andra marknader ska kunna ta del av vad IDUN Minerals har att erbjuda, både produktmässigt samt innehållsmässigt.

ARTIKELN HAR UPPDATERATS MED SVAR FRÅN IDUN MINERALS.

Annons