Annons

Indisk E-handlare fortsätter att locka riskkapital

Indisk E-handlare fortsätter att locka riskkapital

2014-05-22 08:30

Snapdeal, en av de större aktörerna på den indiska e-handelsmarknaden, har skramlat ihop ytterligare 100 miljoner dollar. Bara under 2014 har man fått in nästan 250 miljoner dollar, och nu snackas det om uppköp av konkurrenter.

Den indiska e-handelsmarknaden har exploderat de senaste åren. Mycket tack vare den snabba ökningen av konsumenter som letat sig ut på nätet, men också på grund av att utländska investerare vill ha sin bit av kakan.

E-handelssajten Snapdeal är en av landets största aktörer och har lockat en hel del av dessa. Senast i februari fick man in 134 miljoner dollar i en investeringsrunda ledd av Ebay. Nu har man fått in ytterligare 100 miljoner dollar från bland annat Temasek, Blackrock och Premji Invest.
– Vi ser detta som ett bevis för vår lyckade strategi och att vi gör framsteg som Indiens största e-marknadsplats. Vi är glada över att välkomna fler globala investerare som partners och tror att de kommer att bidra till Snapdeals långsiktiga framgång, säger Snapdeals medgrundare och VD, Kunal Bahl.

Snackas nya förvärv

Totalt har Snapdeal nu fått in mer än 400 miljoner dollar i extra kapital sedan starten 2010 och pengarna kan mycket väl gå till att köpa upp konkurrenter. Nyligen köpte man upp modesajten Dooztoon, och med nytt kapital i ryggen kan det bli tal om ytterligare förvärv.
– Vår e-marknadsplats kopplar ihop miljontals köpare med en väldigt stor bas av säljare som erbjuder produkter och tjänster från nationella och internationella varumärken. Vi kommer fortsätta att fokusera på att skapa livsförändrande upplevelser, både för köpare och säljare i vårt ekosystemet, säger Kunal Bahl.

Källa: TechCrunch

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

Annons
Annons

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Annons
Annons
Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta