Annons

Indiska ska stärka varumärket med två nya stjärnskott Lena von Segebaden och Helena Leach Squire får chefspositioner inom Indiska

Indiska ska stärka varumärket med två nya stjärnskott

2018-09-11 13:46

Rekryterar ny inköpschef från Lexington.

Indiska, som efter sin långa och snåriga resa genom flera rekonstruktioner nu tycks ha kommit på fötter, har på sistone fått se sin e-handel växa rejält. Bara under sommarmånaderna ska nätbutiken ha ökat med 50 procent, trots hettan.

LÄS ÄVEN:
Indiskas e-handel ökade med 50 procent i sommarhettan
E-handelscomeback för Indiska - ökade med 103 procent

Nu stärker företaget upp laget med två nyrekryteringar. Den ena är Lena von Segebaden, som blir ny inköpschef. Hon kommer närmast från Lexington Company, som även de försökt mota butikernas kräftgång med mer e-handel.

LÄS ÄVEN: Lexingtons webbshop ökade med 30 procent - startar ny e-handel

Annons
Annons

"Jag ser stor potential"

Segebadens roll inom Lexington var som affärsområdeschef för kläder och ska i den rollen ha förbättrat både omsättning och marginaler inom sitt segment. Hon är nu nöjd med att ha antagit sig den nya utmaningen på Indiska. 

- Indiska är ett starkt varumärke med en unik position, som jag har följt på håll under flera års tid. Jag ser en stor potential i både mode- och heminredningssegmentet och ser fram emot att fortsätta arbetet med att stärka relationerna i leverantörsledet, samt att tillsammans med alla kompetenta medarbetare, och med kunden i fokus, fortsätta att förvalta och förnya sortimentet, säger Lena von Segebaden i ett pressmeddelande.

Den andra nyrekryteringen är Helena Leach Squire som nu blir Indiskas kreativa chef. Hon har tidigare jobbat för märken som littala, Helly Hansen, Casall och Buster + Punch.

- Indiska representerar för mig ett etablerat livsstilsvarumärke, som skiljer sig från mängden genom sitt unika ursprung. För att befästa vår särskiljning behöver vi dock bli ännu tydligare som varumärke. Det är den utmaningen jag ser fram emot, att få kristallisera unikiteten, vårt uttryck och sätt att nå ut till vår målgrupp, kommenterar Helena.

"Kommer att bli ett starkt team"

Båda damerna kommer även att ingå i ledningsgruppen och har tillträtt sina tjänster och tillträdde sina tjänster i samband med företagets tredje kvartal. Från Indiskas sida är man nöjd med att ha hittat två personer som är så pass erfarna inom retailbranschen.

- Förmågan att hitta kompetenta ledare och medarbetare är helt avgörande för Indiskas fortsatta förändringsresa. Jag är stolt över att vi har lyckats rekrytera både Lena och Helena och efter bara några veckor tillsammans känner jag redan att vi kommer att bli ett riktigt starkt team, säger Indiskas vd Karin Lindahl.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta