Annons

Inditex storsatsar på sin näthandel i Europa

Inditex storsatsar på sin näthandel i Europa

2016-02-11 12:59

Under våren rullar den spanska modejätten ut e-handel för alla sina varumärken i hela EU.

Inditex grundades 1985 och är en av världens största modekoncerner med mer än 6 600 butiker. Modejätten äger ett antal olika kedjor och varumärken, däribland Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home och Uterqüe.

Zara är för många det mest kända och kedjan har under de senaste åren expanderat sin onlinehandel till bland annat Mexiko, Sydkorea och Kina.

Nu utökar Inditex sin e-handelssatsning och från och med april ska alla Inditex varumärken finnas tillgängliga på nätet i alla EU:s 28 medlemsländer.

Annons
Annons

Tre svenska lanseringar

Redan i början av februari lanserade Inditex en svensk e-handel för Stradivarius, ett varumärke som grundades 1994 och idag har 950 fysiska butiker i 62 länder. Något som innebär att varumärket idag finns till nätförsäljning i 19 europeiska länder samt Mexico.

De svenska nätkunderna fick samtidigt tillgång de, för många här i Svedala, mindre kända varumärkena Bershka och Oysho. När Inditex i april utökat onlineförsäljningen till alla EU:s medlemsländer innebär det att modekoncernen och dess varumärken säljer online i 40 länder världen över.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

I samband med sitt 125-årsjubileum öppnar Morakniv en ny e-handel för att ytterligare stärka varumärket runt om i världen.

Annons
Annons

Bring och PostNord granskas efter klagomål från allmänheten

Post- och telestyrelsen gör specialgranskning efter att tidigare krav inte gett effekt.

1
Fortsatt svårt få myndigheter att e-handla

Digitalisering: Fortsatt svårt få myndigheter att e-handla

En ny rapport visar att en femtedel av alla myndigheter inte e-handlar alls och att antalet digitala fakturor i snitt är färre än hälften.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Instabox om skåpsatsningen:

Instabox om skåpsatsningen: "Användarna är jättenöjda"

Instabox lanserade paketskåp i samarbete med Pressbyrån och kan några månader senare rapportera goda resultat.

Hafas e-handel ska få återförsäljarna att sälja mer

Badrumstillverkaren har lanserat en ny B2B-handel för sina återförsäljare.

Googles två nya spännande tekniker för <nobr>e-handel</nobr>

Googles två nya spännande tekniker för e-handel

Under förra veckans utvecklarkonferens bjöds det på flera e-handelsinnovationer.

Annons
Annons
Stor efterfrågan när Partykungen börjar med B2B

Stor efterfrågan när Partykungen börjar med B2B

Ska sälja direktimporterade produkter av eget varumärke direkt till andra företag som i sin tur ska fungera som återförsäljare.

1

Två hälsokostbutiker på nätet blir till en

Systerbutikerna Vitapost.se och Svenskhälsokost.se har sedan en tid tillbaka haft samma team bakom rodret, nu väljer man att slå ihop butikerna.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem