Inets kundtjänst-killar prisas för suverän service

"Vi har helt otroliga medarbetare", konstaterar Inets försäljningschef Peter Kumlin.

Priserna har duggat tätt över Inet på sistone. Nyligen utnämnde Prisjakt och Pricerunner dem till Årets Nätbutik respektive Årets e-handlare. Och nu får två av företagets kundtjänstmedarbetare pris för sin goda service, denna gång av företaget Better Business.

"Vi är självklart väldigt stolta"

Killarna som får utmärkelsen Suverän Service är Linus Josefsson, som jobbar i Inets butik i Sisjön, och Mikael Lindén, som sitter på kundtjänstavdelningen.

Annons

– Vi har helt otroliga medarbetare som är engagerade, duktiga och verkligen brinner för våra produkter och att hjälpa kunderna. Vi har dem att tacka för framgångarna och är självklart väldigt stolta, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet, i ett pressmeddelande.

Anlitade "mystery shoppers"

Better Business anlitades av Inet som “mystery shoppers” och hade således goda möjligheter att spana in servicen som gavs i kedjans butiker. Utmärkelsen ges till medarbetare på olika företag som utför “exceptionell och minnesvärd service” och med Linus Josefsson och Mikael Lindén har nu sammanlagt nio av Inets medarbetare fått utmärkelsen sedan 2014.

Båda killarna säger att de uppskattar utmärkelsen.

– Det känns väldigt kul att vinna, en riktig överraskning. Självklart är det sporrande att fortsätta kämpa för att ge grym service och förhoppningsvis kan jag knipa en till utmärkelse framöver, säger Linus Josefsson, rådgivare på Inets butik i Sisjön.

– Det är jättekul, främst med tanke på att jag huvudsakligen jobbar med andra uppgifter på kundtjänsten såsom administration och hoppar in på telefonsupporten ibland. Det känns extra roligt att få utmärkelsen när man ställer upp, säger Mikael Lindén, rådgivare på Inets kundtjänst och som jobbat på Inet sedan 2004.

Kommer utan förvarning

Better Business jobbar så att deras shoppare utan förvarning kommer till butiker hos företag som anlitat dem. Personalen i butiken vet inte vilka shopparna är eller när de ska komma. Om Better Business tycker att de får suverän service av någon så beskrivs detta i den rapport de överlämnar till företaget efter slutfört uppdrag. Enligt Better Business själva så resulterar ungefär 6-7 procent av besöken i ett sådan omdöme om någon anställd.

Ehandel.se kunde även nyligen berätta att Swish är tillbaka för e-handlarna samt att Inet är ett av företagen som återinfört betaltjänsten.

Annons
Annons