Annons

Innebandybutik är åter med i matchen med ny e-handel Innebandybutiken Assist har fått en ny look på nätet

Innebandybutik är åter med i matchen med ny e-handel

2016-06-29 15:28

Assist, som är helt inriktade på innebandyprodukter, har en ny responsiv sajt med skräddarsydda funktioner som ska förenkla kundernas klubbval.

2001 startade Ove Siewer Assist, en butik som i dagsläget fyller 1 000 kvadratmeter med innebandyprodukter och tillbehör. Sedan 2003 har Assist funnits på nätet, och även om man bytt skepnad ett antal gånger sedan lanseringen, var det nu dags för ytterligare en förändring av Assist.se.

– Jag har hållit på med webbhandel väldigt länge, men känt att vi de senaste åren tappat lite och blivit fyrkantiga. Det är lätt att bli omsprungen i den här branschen, så det gäller att hänga med, säger Ove Siewer.

Unga kunder kräver mobil handel

Förutom att sajten skulle vara responsiv var det viktigt att det nya systemet skulle vara lätt att administrera med möjligheter att växa. Och eftersom Assist säljer innebandyklubbor och tillbehör som kräver inställningar i shopen där kunderna själva kan välja längd och vinklar för bladen, krävdes också skräddarsydda funktioner på sajten.

Annons
Annons
– Så fort jag såg den nya sajten i mobilen blev jag överlycklig, den är modern och snygg. Eftersom innebandy är en relativt ung sport, har vi också många unga kunder. Då är det väldigt viktigt att det är enkelt att göra ett avslut eller ett köp direkt i mobilen, säger Ove Siewer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.