Inspirerande och effektiv E-handel ska dubbla säljet

E-handel med möbler och heminredning har blivit allt vanligare på senare år. Möbelvärlden.se som sålt på nätet sedan 2006 får dock nästan ses som veteraner. Efter ett allt större intresse från kunder utanför Sverige lanserar man nu en ny e-handel med målet att öka sin försäljning dubbelt upp.

Möbelvärlden.se har sålt märkesmöbler och inredningsdetaljer på nätet sedan 2006. Kunderna finns främst i Sverige men har även börjat sprida sig till övriga nordiska länder.

Nu har man som mål att dubbla såväl antal produkter, antal besökare och försäljning inom det närmsta året. För att nå det målet har man lanserat en ny profil, men även bytt e-handelsplattform.

Annons

– Vi har bevisat att det går att sälja allt från inredningsdetaljer till matbord och soffgrupper på nätet. Nu skapar vi nya förutsättningar för att växa på den nordiska marknaden, säger Camilla Stark, vd och grundare av Möbelvärlden.se.

Satsat på mobila enheter

Valet av ny e-handelsplattform föll på Litium eftersom deras plattform kombinerade den webbupplevelsen som man vill skapa i kombination med e-handeln.

– Med den nya sajten vill vi kombinera inspiration med ett effektivt köpflöde. Vi vill ge våra kunder möjlighet att bli inspirerade och hitta det oväntade. Samtidigt satsar vi på ett bra stöd för att söka produkter, filtrera och snabbt kunna ta sig till ett tryggt köp, säger Camilla Stark.

Man har också märkt av att allt fler besökare kommer från mobila enheter, och snabbast växer antalet besökare via surfplattor. Därför har man anpassat designen för just den enheten.

– Sedan starten för sju år sedan har mycket hänt i branschen. I dag ser vi ett helt annat intresse bland våra leverantörer att ha en proffsig återförsäljare för onlineförsäljning och det är viktigt att vi fortsätter att utvecklas för bidra till att försäljningen av märkesmöbler ökar, säger Camilla Stark.

 
Källa: Press

Annons