Annons

Instagram gör det möjligt att följa hashtags Nya Instagrammöjligheter för den med specifika intressen

Instagram gör det möjligt att följa hashtags

2017-12-18 12:56

Nya möjligheter att nå ut.

Sedan tidigare har e-handlare haft möjlighet att nå ut till kunderna på Instagram genom att få användare att följa just deras företagskonton. Detta har lett till att en del e-handlare har en direktkanal, som dessutom är gratis, för att nå ut till ibland så många som hundratusentals potentiella kunder.

LÄS ÄVEN: Topp 50 största butikerna på Instagram

Nu presenterar Instagram en nyhet som ser ut att kunna göra nätverket ännu mer attraktivt för bland annat just e-handlare.

Dyker upp automatiskt i flödet

Sen några dagar tillbaka är det nämligen möjligt att inte bara följa andra konton - det går också att följa hashtags. Det innebär att inlägg som märks med en viss hashtag automatiskt kommer att dyka upp i flödet hos de användare som följer just den hashtagen.

Annons
Annons
- Nu är det ännu lättare att hålla sig uppdaterad om de intressen, hobbies, passioner och grupper du bryr dig om, meddelar Instagram stolt på sin hemsida.

LÄS ÄVEN: Tusentals e-handlare ska sälja på Instagram till jul

Att följa en hashtag går till precis på samma sätt som när man följer ett konto. Användaren klickar på en hashtag hon eller han är intresserad av, och får sen möjlighet att trycka på “follow”. Precis som med vanliga konton, går det att avfölja en hashtag närhelst man önskar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta