Annons

Interflora: Interfloras vd, Nina Lindvall

Interflora: "Hoppas kapitalisera extra under Alla hjärtans dag"

2019-02-12 11:27

"Mer redo i år än någonsin".

I år satsar Interflora, med sin 20-åriga e-handel, på försäljningsrekord under kärlekens dag för tredje året i rad. Blomföretagets strategi för att ta ytterligare marknadsandelar är bland annat förlängda beställningstider för samma-dag-leveranser och en väloptimerad sajt. 

– Det här är kärlekens dag och vår dag. Det är också den dag då allt måste klaffa. Och, det är vi mer redo för i år än någonsin. Vi har vässat sortimentet, förbättrat leveransvillkoren och optimerat sajten för att göra det lätt och lustfyllt att köpa blommor, säger Nina Lindvall, vd på Interflora, i ett pressmeddelande.

Interfloras försäljning sker idag i största delen över nätet. Under de senaste åren har aktören satsat på en ny flexibel och skalbar e-handelsplattform, som nu har vidareutvecklats och byggts på med olika moduler och funktioner. Senaste nyheten är en insikts- och personifieringsmodul.

Annons
Annons
– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären, säger Nina Lindvall och fortsätter:
– Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag.

Alla hjärtans dag är, efter jul, den största kommersiella högtiden för Interflora. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Bröt mot förbudet.

Annons
Annons
Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Förskjutning från butikshandel till nätbokhandel.

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

"Mer resurser till digitala medier och influencers".

E-handlare öppnar veganbutik:

E-handlare öppnar veganbutik: "Efterfrågan ökar hela tiden"

Står redo med 200 produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Starkt fjärde kvartal gjorde susen.

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

"Service och digitalisering viktiga delar".

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Annons
Annons
Löwengrips nya <nobr>e-handel</nobr> är live

Just nu: Löwengrips nya e-handel är live

Premiär för Hermine Hold.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Konfidentiellt söker:

Head of E-commerce

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta