Annons

Interflora: Interfloras vd, Nina Lindvall

Interflora: "Hoppas kapitalisera extra under Alla hjärtans dag"

2019-02-12 11:27

"Mer redo i år än någonsin".

I år satsar Interflora, med sin 20-åriga e-handel, på försäljningsrekord under kärlekens dag för tredje året i rad. Blomföretagets strategi för att ta ytterligare marknadsandelar är bland annat förlängda beställningstider för samma-dag-leveranser och en väloptimerad sajt. 

– Det här är kärlekens dag och vår dag. Det är också den dag då allt måste klaffa. Och, det är vi mer redo för i år än någonsin. Vi har vässat sortimentet, förbättrat leveransvillkoren och optimerat sajten för att göra det lätt och lustfyllt att köpa blommor, säger Nina Lindvall, vd på Interflora, i ett pressmeddelande.

Interfloras försäljning sker idag i största delen över nätet. Under de senaste åren har aktören satsat på en ny flexibel och skalbar e-handelsplattform, som nu har vidareutvecklats och byggts på med olika moduler och funktioner. Senaste nyheten är en insikts- och personifieringsmodul.

Annons
Annons
– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären, säger Nina Lindvall och fortsätter:
– Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag.

Alla hjärtans dag är, efter jul, den största kommersiella högtiden för Interflora. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta