Internationellt i fokus på årets SEBC Stockholm

Nyligen gick Scandinavian E-Business Camp, SEBC, i Göteborg av stapeln och idag slår man upp portarna till Nordic eCommerce Summit. E-handelstillställningarna duggar tätt i vår, och till hösten är det dags igen. Då kommer nämligen Scandinavian E-Business Camp att vara tillbaka i Stockholm.

SEBC har sedan starten 2010 vuxit till en av de största e-handelskonferenserna i Norden och arrangeras sedan 2013 två gånger per år i Göteborg och Stockholm. Årets tema för SEBC STHLM 2014, som äger rum den 16 oktober, är internationalisering och global e-commerce.

– Vi får mycket önskemål från våra besökare om mer kunskap kring hur man lyckas internationellt. Det ska bli oerhört spännande att ta del av erfarenheterna och kunskapen som våra talare delar med sig av på årets konferens, säger Stefano Cozzoli, COO på Jetshop.

Annons

Internationella talare

Bland talarna kommer det alltså att finnas ett antal med internationell rutin. Bland annat Henning Heesen, medgrundare av tyska Salesupply, som idag hjälper 100-tals e-handelsföretag med deras internationella e-handel. Däribland företag som Adidas och G-star.

– SEBC är en av de bästa e-handelskonferenserna i Europa. Temat för höstens konferens ligger helt rätt i tiden. Vi ser en ökad handel över gränserna, både geografiska såväl som över olika tekniska plattformar, säger Eric Wallin, Koncernchef på Dibs.

Källa: Press

Annons