Annons

Intersport bygger vidare med virtuella butiker

Intersport bygger vidare med virtuella butiker

2015-04-17 10:57

Intersport fortsätter sin omnichannel-satsning med virtuella butiker. De digitala enheterna för e-handel som under våren placerades ut på Arlanda får nu sällskap, fast den här gången hamnar de i sportkedjans egna butiker.

Under 2014 inledde Intersport ett samarbete med företaget Virtual Stores för att ta fram egna så kallade virtuella butiker.

Något som innebar att man tidigare i år placerade ut digitala enheter, helt enkelt stationer utrustade med en 40”-skärm, på Arlanda flygplats där man kan e-handla. Nu satsar sportkedjan vidare på konceptet i sina egna butiker.

– De virtuella butikerna möjliggör för oss att optimera butiksytan i butik, samtidigt som vi breddar och fördjupar sortimentet. Det är också ett sätt för oss att få olika digitala kanaler att samverka, främja varandra och driva trafik mellan e-handel och våra fysiska butiker, säger Daniel Anvell, COO på Intersport och ansvarig för satsningen.

Scanna QR-koder

De digitala enheterna visades för första gången upp i samband med VM i Falun som ägde rum tidigare i år. Förutom tre enheter på Arlanda hittar man nu även dessa i Intersports butiker i Liljeholmen, Lidingö, Sicka och på Drottninggatan i Stockholm. I nästa vecka öppnar en ny Intersport-butik i Täby som även den kommer att ha en enhet.

Annons
Annons

För att handla laddar konsumenten ner den nya appen Intersport Sverige och väljer ”scanna QR-koder”. När en varas QR-kod scannas från skärmen kan kunden bland annat välja färg och storlek på den önskade varan och lägga den i kundvagnen. När kunden klickar på ”Gå till kassan” skickas man vidare till hemsidan där köpet slutförs.

E-handel i butik har blivit en allt mer vanlig företeelse. Nyligen placerade skokoncernen NilsonGroup ut onlinestationer i ett antal utvalda butiker för koncepten Din Sko, Nilson Shoes och Ecco.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta