Ivyrevels nya pop-up: ”Mixen av detta erbjudande är unikt”

Modeaktören satsar på fysiska butiker.

Den 13 juli slår klädmärket Ivyrevel upp dörrarna till en popup-butik i Mall of Scandinavia. Klädmärket, som grundades och drivs av influencern Kenza Zouiten Subosic, beskrivs av henne själv som ett “digitalt modehus”. Ivyrevel har funnits som onlinebutik sedan 2013 och säljer skor, kläder och accessoarer. 

På 469 kvadratmeter kommer e-modehandeln att sälja sitt fulla sortiment samt arkiv-plagg och kläder från tidigare säsonger.

Annons
Annons

- Det är mixen av detta erbjudande som är unikt för just denna popup-butiken. Dessutom kommer våra nyheter landa i butik innan de finns tillgängliga online, säger Sebastian Hammarberg, Creative Brand Director på Ivyrevel.

Det är inte första gången som Ivyrevel öppnar pop-up på Mall of Scandinavia. I november 2018 öppnade Ivyrevel sin första fysiska butik på köpcentret och efter det har det bara blivit fler. Tidigare i år skrev vi om hur klädmärket hade valt att satsa på en flaggskeppsbutik i Nacka och ytterligare en popup-butik i Täby centrum.

LÄS ÄVEN: Kenza skiftar fokus från e-handel till offline

Nya satsningar på offline

Till hösten kommer även Ivyrevels pop-up att utökas med ett showroom där kommande kollektioner, förhandsvisningar och event kommer att äga rum.

- Ett showroom i anslutning till butik ser vi som ett effektivt sätt för personal från huvudkontoret samt samarbetspartners att komma närmare kunden. Det ska bli superkul! säger Sebastian Hammarberg.

Mall of Scandinavia ser positivt på att onlinehandeln kombinerar sin verksamhet med fysiska butiker.

- Det gläder oss och våra besökare att ännu ett stort e-handels varumärke öppnar i Mall of Scandinavia. Vi ser omnikanal närvaron som det bästa av båda världarna och enda sättet att nå ut till och ha kontakt med sina kunder, säger Sofia Rundström, centrumchef på Mall of Scandinavia.

Ivyrevel är inte de enda som satsar på offline. Som vi tidigare skrivit öppnade e-handeln och klädmärket NA-KD en pop-up på Mall of Scandinavia nu i juli. Hela 600 personer stod i kö inför öppningen. 

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: 600 i kö när NA-KD öppnade hos Mall of Scandinavia

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!