Jarno Vanhatapio tar plats i Campadres styrelse

Snabbväxande shoppingklubben Campadre har drygt 1 miljon medlemmar i Norden. Nu har man gjort ett par intressanta värvningar. Bland annat har Patrik Hannell, grundare av Bygghemma, gått in som delägare och nu tar e-handelsprofilen Jarno Vanhatapio plats i styrelsen.

Campadre är en medlemsklubb för modeintresserade och omsatte runt 90 miljoner kronor under 2014. I år siktar bolaget, som är en konkurrent till CDON Groups Members.com, med att växa 40 procent, och nu får man lite extra draghjälp för att nå målet.

Nyligen förstärkte man med två profiler från Nordens största e-handelsbolag Dustin. In kommer Marie Degerman, som tidigare var finansdirektör på Dustin, och ny vd för Campadre är Stefan von Stein med 12 år på Dustin. Bland annat som Nordisk chef för Dustin Home. Nu tar även Nellys grundare Jarno Vanhatapio plats i styrelsen.

Annons
Annons

– Campadre är ett otroligt spännande företag och vi är ledande på en nischad bransch med våra drygt 1 miljon medlemmar. Detta tillsammans med de stjärnrekryteringar Campadre nyligen gjort gör att vi är väl positionerade för en stark tillväxt, säger Jarno.

En naturlig del av affären

I styrelsen ingår förutom Jarno även Campadres grundare Pelle Törnberg, Mikael Solberg och Göran Härstedt samt Rob Deeming med bakgrund från Gilt.com och vd på Jetsetter.com.

I januari gick även Patrik Hannell, som tidigare var huvudägare i Bygghemma.se, in som delägare med en investering på 7 miljoner kronor. Campadre ska nu fortsätta fokusera på att ta marknadsandelar och här kan Jarno med sin branscherfarenhet vara till hjälp.

– Med min bakgrund som grundare av Nelly.com så kan jag både bidra till att optimera Campadre som ett e-handelsbolag, men också förklara för varumärkesleverantörerna varför ett partnerskap med Campadre är och borde vara en naturlig del av affären. Ett partnerskap maximerar lönsamheten genom hela värdekedjan, från marknadsföring av nya kollektioner till extra kraft vid inköp och till sist en avsättningskanal för varor utan att påverka den reguljära handeln, säger Jarno Vanhatapio.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!