Jenny Ring ska leda nätjättens nya superenhet

"Operations" ska stärka erbjudandet i hela Norden.

Den nordiska e-handelsgiganten Dustin, som omsätter över 8 miljarder kronor, gör nu en stor förändring i sin verksamhet. För att öka effektiviteten ska man samla inköp, kundservice och logistik i en ny enhet inom bolaget.

Den nya enheten kommer att ledas av Jenny Ring som också tar plats i Dustins koncernledning.

Annons
Annons

- Genom att samla inköp, kundservice och logistik i samma enhet ökar vi vår effektivitet och kan skapa nya synergier. Det kommer att ytterligare stärka vårt kunderbjudande i hela Norden, säger Georgi Ganev, VD och koncernchef Dustin.

Alla länder på samma plattform

Den nya enheten kallar företaget för Operations och Jenny ska vara rätt person att leda den efter att ha byggt upp Dustins nordiska kundservice.

- Jag ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare fortsätta arbetet med att stärka Dustins nordiska organisation. Det finns stor kompetens och en stark kultur inom Dustin och genom att samla fler funktioner kan vi dra ännu större nytta av detta i vår förbättringsagenda, säger Jenny Ring, tillträdande VP Operations.

I samband med skapandet av “Operations” meddelar e-handlaren att alla nordiska länder nu är integrerade i samma IT-plattform. Den nya organisationsstrukturen träder i kraft den 1 april 2017.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!