Jeremy Clarkson pikar BBC i Amazon-reklam

Den förre programledaren för Top Gear ger BBC en känga i en ny reklam för Amazons mediaspelare.

Tidigare i år snappade Amazon upp de tre programledarna från Top Gear till det ringa priset av 160 miljoner pund, strax över 2 miljarder svenska kronor. Den nya showen kommer att sändas i 36 avsnitt, och även om Netflix sågar affären, så finns det många som tycker Amazon gjort en bra deal.

Tanken är att showen ska sändas i e-handlarens videotjänst, Amazon Prime Video, men då den inte är lanserad på alla marknader kommer man troligtvis även att sälja vidare showen till andra TV-kanaler.

Annons

Hur det än månde bliva har Amazon i alla fall sett till att få lite värde för pengarna redan nu genom att låta Jeremy Clarkson, en av programledarna från den berömda trion, göra reklam för mediaspelaren, Amazon Fire TV Stick.

Kör inte bara sportbilar

I reklamen kan man se Clarkson glida runt på en Segway ackompanjerad till musiken av Steppenwolfs rockklassiker, Born to be Wild, berättandes om hur han efter bråket med BBC-producenten Oisin Tymon fått lite extra tid över.

Han berättar även om vilken tur det var att han råkade ha en Amazon Fire TV Stick till hands för att fördriva den. Efter att ha visat några av dess funktioner och lite smått gett BBC och deras app en liten känga, passar han även på att lobba lite extra för Amazon Prime, och så klart göra reklam för sin kommande show.

Annons