Annons

Jessica Simpson tar sitt modemärke ut på nätet

Jessica Simpson tar sitt modemärke ut på nätet

2015-09-14 08:12

Efter tio år i den analoga världen ska sångerskan och skådespelerskan Jessica Simpson nu sälja sina kreationer på nätet, i TV:n och i sociala medier.

Jessica Simpson har många strängar på sin lyra. Förutom att sjunga och agera framför kameran driver hon sedan tio år tillbaka även ett eget modemärke, Jessica Simpson Lifestyle Collection. Lagom till tioårsjubileet är det nu dags att lansera en egen e-handel.

Något hon gör i samarbete med varumärkesbyrån Sequential Brands Group, som i april köpte en majoritetsandel i företaget, samt Delivery Agent. En plattformsleverentör som specialicerat sig på försäljning kopplat till underhållning.

Förutom en nylansering av JessicaSimpson.com, som uppdaterats med e-handelsfunktioner, kommer det snart även att bli möjligt att shoppa hennes kreationer i TV-apparaten via Delivery Agents smart TV-app, ShopTV.

– Våra kunder och fans har alltid varit vår högsta prioritet. Jag är väldigt glad över att kunna erbjuda mina fans möjligheten att shoppa våra produkter direkt från vår nätbutik, säger Jessica Simpson.

12 miljoner sociala följare

Sedan lanseringen 2005 har Jessica Simpson förvandlat sitt livsstilsmärke till ett modeimperium värt 1 miljard dollar. Hennes kollektion omfattar 32 produktkategorier, däribland skor, kläder, accessoarer och parfymer.

Annons
Annons

Och med drygt 12 miljoner fans som följer henne på sociala medier som Facebook, Instagram och Twitter har hon en hyfsad kundbas. Något Jessica och hennes partners planerar att utnyttja ytterligare när företaget nu tar klivet ut på nätet.

Med hjälp av Delivery Agents e-handelsplattform blir det inte bara möjligt att shoppa direkt på sajten och i TV:n, utan även via olika sociala medier.

– Jessica Simpson har 7,2 miljoner Twitter-anhängare, 2,9 miljoner fans på Facebook och 1,8 miljoner anhängare på Instagram. Våra kunder är inte bara konsumenter, de interagerar med teknik så vi har sett till att e-handelssajten är en multiplattform, säger Jameel Spencer, divisionschef för mode och underhållning på Sequential Brands Group.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Ett strategiskt beslut.

Annons
Annons
400 miljarder transaktioner analyserade

Undersökning: 400 miljarder transaktioner analyserade

Det blir fel i ekonomin om vi inte räknar med e-handeln.

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Superkontor, magisk studio, yogasal och förskola.

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Värdering på 100 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Krönika: E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Företagsmäklaren David Vesterlund varnar för riskerna med att övervärdera sitt bolag, något som många enligt honom gör.

B2B-företagen tar nu <nobr>e-handeln</nobr> seriöst

Ny rapport: B2B-företagen tar nu e-handeln seriöst

"Nordens största B2B-studie".

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Barndomsvännernas nya e-handel sålde för 700 000 kronor första halvåret.

Annons
Annons
Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager

Tailwide AB / Naturligt Snygg söker:

Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta