Annons

Jessica Simpson tar sitt modemärke ut på nätet

Jessica Simpson tar sitt modemärke ut på nätet

2015-09-14 08:12

Efter tio år i den analoga världen ska sångerskan och skådespelerskan Jessica Simpson nu sälja sina kreationer på nätet, i TV:n och i sociala medier.

Jessica Simpson har många strängar på sin lyra. Förutom att sjunga och agera framför kameran driver hon sedan tio år tillbaka även ett eget modemärke, Jessica Simpson Lifestyle Collection. Lagom till tioårsjubileet är det nu dags att lansera en egen e-handel.

Något hon gör i samarbete med varumärkesbyrån Sequential Brands Group, som i april köpte en majoritetsandel i företaget, samt Delivery Agent. En plattformsleverentör som specialicerat sig på försäljning kopplat till underhållning.

Förutom en nylansering av JessicaSimpson.com, som uppdaterats med e-handelsfunktioner, kommer det snart även att bli möjligt att shoppa hennes kreationer i TV-apparaten via Delivery Agents smart TV-app, ShopTV.

– Våra kunder och fans har alltid varit vår högsta prioritet. Jag är väldigt glad över att kunna erbjuda mina fans möjligheten att shoppa våra produkter direkt från vår nätbutik, säger Jessica Simpson.

12 miljoner sociala följare

Sedan lanseringen 2005 har Jessica Simpson förvandlat sitt livsstilsmärke till ett modeimperium värt 1 miljard dollar. Hennes kollektion omfattar 32 produktkategorier, däribland skor, kläder, accessoarer och parfymer.

Annons
Annons

Och med drygt 12 miljoner fans som följer henne på sociala medier som Facebook, Instagram och Twitter har hon en hyfsad kundbas. Något Jessica och hennes partners planerar att utnyttja ytterligare när företaget nu tar klivet ut på nätet.

Med hjälp av Delivery Agents e-handelsplattform blir det inte bara möjligt att shoppa direkt på sajten och i TV:n, utan även via olika sociala medier.

– Jessica Simpson har 7,2 miljoner Twitter-anhängare, 2,9 miljoner fans på Facebook och 1,8 miljoner anhängare på Instagram. Våra kunder är inte bara konsumenter, de interagerar med teknik så vi har sett till att e-handelssajten är en multiplattform, säger Jameel Spencer, divisionschef för mode och underhållning på Sequential Brands Group.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta