Annons

Jetshop investerar i ny specialanpassad kundtjänst

Jetshop investerar i ny specialanpassad kundtjänst

2014-05-07 09:13

E-handelsleverantören Jetshop och Alektum Holding investerar i specialanpassad kundtjänst för e-handelsföretag. Något som ska hjälpa nordiska e-handlare att öka sin tillgänglighet och försäljning även efter det att man har stängt sin kundtjänst.

Det är fokus på kundtjänst bland landets e-handelsleverantörer just nu. I dagens första nyhet kunde vi läsa om hur Nordisk e-handel satsar på att effektivisera kundtjänstflödet med hjälp av en ny app tillsammans med Zendesk.

Idag meddelar även Jetshop att man skapar en ny verksamhet för kundtjänst till e-handlare. Investeringen sker i Alektum Holdings dotterbolag, Nya VM Media, som idag har callcenters i Örebro, Göteborg och Tönsberg, Norge.

Något som innebär att såväl små som stora e-handlare kan finnas tillgängliga för sina kunder under större delar av dygnet.
– E-handeln är som störst söndagar mellan 14-22 och vardagar mellan 20-22, tider då de flesta e-handelsbutiker har stängt sin kundtjänst. Tillsammans med Alektum Holding och Jetshop får vi nu förutsättningar att skapa ett erbjudande som ger stora som små e-handlare möjlighet att förstärka relationen med sina kunder, säger Viktoria Lindqvist, VD för Nya VM Media AB.
Integrerad teknik

Tjänsten innebär bland annat att man på Nya VM Media kan svara på inkommande samtal för att ta hand om allt från enklare svarstjänster, till att ge specifik produktinformation eller att återvinna kunder som ringer för att ångra sitt köp.

Tjänsten kommer initialt att erbjudas till e-handelsbutiker inom mode och nöjesparker. För att skapa bättre förutsättningar integreras befintlig callcenter teknik hos Nya VM Media med Jetshops teknik, genom att skapa relevanta produktrekommendationer baserat på besökarbeteende. 
– Vi har tillsammans med Alektum Holding och teamet hos Nya VM Media länge analyserat ett växande behov hos e-handelsföretagen för att skapa långvariga relationer med sina kunder. Det är oerhört glädjande att vi nu kan lansera de första tjänsterna så att e-handlarna kan erbjuda en tillgänglighet som leder till både ökad försäljning och starkare kundlojalitet, skriver Jetshop i ett pressmeddelande.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta