Annons

Jetshop tror Keycrunch är nyckeln till framgång

Jetshop tror Keycrunch är nyckeln till framgång

2014-02-05 08:55

Jetshop inledde i höstas ett samarbete med Keycrunch. Ett nystartat mjukvarubolag inom annonseringsteknik. Plattformsleverantören verkar imponerade av vad de sett så här långt, nu gör man en strategisk investering i företaget.

Jetshop är sedan 2013 återförsäljare av mjukvarusystemet som Keycrunch utvecklat. Kort beskrivit en molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords.

Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet. Något som ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo. Efter en lyckad start på samarbetet har man nu valt att investera i bolaget.
– Vårt samarbete med Keycrunch började i slutet av förra året och vi har redan hunnit imponeras. Deras automatiserade mjukvarutjänst gör det snabbt och enkelt för våra webbhandlare att öka sin försäljning via Google AdWords med enastående resultat. Keycrunch mjukvara är redan en viktig del i vårt utbud av digitala marknadsföringstjänster tillsammans med våra Retargeting tjänster, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Den självklara partnern

Keycrunch mjukvara är sedan 2013 helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik. Mjukvarutjänsten är även kompatibel med övriga e-handelssystem på marknaden.

I investeringsrundan deltar även affärsängeln Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.
– Jag kom i kontakt med grundarna tidigt och imponerades redan då av deras driv, kompetens och internationella erfarenheter. Jag är därför inte förvånad över produkten som dom har byggt eller att dom redan har kunder som ICA Maxi Special och MQ, säger Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.
Och på Keycrunch har man också stora förhoppningar på framtiden.
– Jag ser Jetshop och Magnus Emilson som starka investerare med relevant kompetens och lång erfarenhet. Min förhoppning är att det nya samarbetet ska underlätta bolagets fortsatta tillväxt och att vi tillsammans ska förbli den självklara partnern för webbhandlare som vill lyckas, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta