Annons

Jetshop tror Keycrunch är nyckeln till framgång

Jetshop tror Keycrunch är nyckeln till framgång

2014-02-05 08:55

Jetshop inledde i höstas ett samarbete med Keycrunch. Ett nystartat mjukvarubolag inom annonseringsteknik. Plattformsleverantören verkar imponerade av vad de sett så här långt, nu gör man en strategisk investering i företaget.

Jetshop är sedan 2013 återförsäljare av mjukvarusystemet som Keycrunch utvecklat. Kort beskrivit en molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords.

Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet. Något som ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo. Efter en lyckad start på samarbetet har man nu valt att investera i bolaget.
– Vårt samarbete med Keycrunch började i slutet av förra året och vi har redan hunnit imponeras. Deras automatiserade mjukvarutjänst gör det snabbt och enkelt för våra webbhandlare att öka sin försäljning via Google AdWords med enastående resultat. Keycrunch mjukvara är redan en viktig del i vårt utbud av digitala marknadsföringstjänster tillsammans med våra Retargeting tjänster, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Den självklara partnern

Keycrunch mjukvara är sedan 2013 helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik. Mjukvarutjänsten är även kompatibel med övriga e-handelssystem på marknaden.

I investeringsrundan deltar även affärsängeln Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.
– Jag kom i kontakt med grundarna tidigt och imponerades redan då av deras driv, kompetens och internationella erfarenheter. Jag är därför inte förvånad över produkten som dom har byggt eller att dom redan har kunder som ICA Maxi Special och MQ, säger Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.
Och på Keycrunch har man också stora förhoppningar på framtiden.
– Jag ser Jetshop och Magnus Emilson som starka investerare med relevant kompetens och lång erfarenhet. Min förhoppning är att det nya samarbetet ska underlätta bolagets fortsatta tillväxt och att vi tillsammans ska förbli den självklara partnern för webbhandlare som vill lyckas, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta