Jetshops VD: ”Betaltjänster är lite av en utmaning”

Efter att ha lanserat en ny checkout ser Jetshop över samarbetet med betalpartners.

E-handelsplattformen Jetshop lanserade en ny responsiv kassalösning under förra året. Denna stärker man nu upp med hjälp av betalbolaget Collector. Collectors erbjudande för "kanaloberoende finansiering" blir nu tillgängligt för alla Jetshops kunder i en fortsatt satsning på plattformens nya kassa.

Jetshop är inte främmande inför samarbeten med andra leverantörer och man jobbar just nu upp antalet partners i sin nya checkout-lösning.

Annons

- I vår gamla checkout finns ett 30-tal betaltjänster, i vår nya checkout har vi i dagsläget stöd för 6 partners. Jag skulle tro att vi kommer ha stöd för ett 10-tal i slutet på året, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Bara de bästa får vara med

Även om man gärna samarbetar med andra företag så ska det finnas vissa krav på exempelvis de betallösningar man tar in i kassan.

- Vi ställer höga krav för att inleda ett samarbete som bara de bästa betaltjänsterna klarar av. Utöver det så vill vi att det ska finnas ett tillräckligt stort antal handlare med volym för varje tjänst för att samarbetet skall fungera över tid, förklarar Christian Zanders.

Christian menar även på att den snabba onlinetillväxten hos traditionell handel, med omnikanal, skapar olika behov hos olika kedjor.

- Det stora utbudet av betaltjänster är lite av en utmaning för plattformsleverantörerna. Det är en affärskritisk tjänst som kräver både teknisk och praktisk kunskap för både kundtjänst och tech team. Både vi och betalpartnern behöver investera en hel del tid för att skapa en trygg tillvaro för vår kunder och konsumenten, säger Christian Zanders.

Annons