Annons

Jollyroom förbereder lagret för miljardomsättning Foto från Eklandia Fastighets AB Ole Sauar och Jollyrooms nya lager i Göteborg

Jollyroom förbereder lagret för miljardomsättning

2015-10-15 12:52

Barn- och babysajten hyr ny logistikanläggning och har nu samlat kontor och lager på nära 21 000 kvadratmeter.

E-handeln Jollyroom har enligt egen uppgift Nordens största utbud av baby- och barnartiklar. Förra året omsatte butiken ungefär 200 miljoner kronor och de senaste åren har tillväxttakten ökat varje år. Sedan tidigare är Jollyrooms mål att omsätta en miljard 2017, och det nya lagret på 9 500 kvadratmeter som ligger precis intill byggnaden där Jollyroom huserar i dag, ska vara en del i att nå det målet. Bolaget tar plats i den nya lokalen i början av 2016.

- Vi har en bra tillväxt med ambitiösa mål för de kommande åren. Så då måste vi starta med förberedelserna nu. Logistiken är viktig för att uppnå högre effektivitet, med för trånga ytor är det svårt att driva något effektivt, säger Ole Sauar, VD och grundare på Jollyroom.

Populära varor tar stor plats

Enligt Ole Sauar säljer Jollyroom för närvarande till exempel mycket barnsängar, lekstugor och diverse andra produkter inom inredning som tar mycket plats. Det nya lagret, som Jollyroom hyr av Eklandia Fastighets AB, har byggts om inför uthyrningen för att anpassas till e-handel, med bland annat höjt tak och större lagerytor. Hyreskontraktet är satt till fem år.

Hur länge klarar ni er med det lagret, om ni nu ska nå en miljard till 2017?

Annons
Annons
- Ja, vi får se hur länge det varar. Till 2017 ska det räcka i alla fall, säger Ole Sauar och tillägger att företaget ser stor potential i att med hjälp av varuhissar kunna lasta varor på höjden.

Jollyroom får nu en yta på nära 21 000 kvadratmeter i Göteborg, precis i närheten av E6:an. I lokalerna finns förutom lagret även företagets kontor.

- Det är ett väldigt bra läge. Det är nära både till Göteborgs hamn och till centrala Göteborg. Där har vi en stor kompetenspool med mellan 700 000 och 800 000 potentiella arbetstagare. Det är bra nu när vi ska expandera, säger Ole Sauar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta