Annons

Jollyroom miljardsatsar med ny E-handelskostym

Jollyroom miljardsatsar med ny E-handelskostym

2013-12-16 10:09

Barn och babybutiken på nätet, Jollyroom, byter ut sin e-handelsplattform. Något man hoppas ska ge ökad försäljning, högre prestanda och bättre kundlojalitet. Målet är att nå en miljardförsäljning inom några år.

Jollyroom har över 20 000 artiklar i lager och omsätter i år över 100 miljoner kronor på fyra marknader. I somras lanserade man en ny och renare design, och nu tar man nästa tillväxtsteg med e-handelsplattformen Litium Studio.
– Vi väljer Litium Studio för att öka säljdrivet i alla kanaler, inte minst i mobilen. Vårt mål är att växa till miljarden och det vill vi uppnå genom att satsa på ökad kundlojalitet. Den ny e-handelsplattformen har den prestanda som krävs och de verktyg vi behöver, och i och med att vi får så mycket färdigbyggt kommer vi snabbt att kunna lansera mobilbutiken. Samtidigt som vi minskar våra utvecklingskostnader framöver, säger Ole Sauar, Vd på Jollyroom

Skapa unika kundvärden

Förra året bytte modebutiken Stayhard till Litiums e-handelsplattform. Och precis som Jollyroom var det för att kunna växa ytterligare. E-handelsleverantören bakade i somras även in komplett stöd för responsiv design i sin plattform. Något som idag kan vara väldigt avgörande för många e-handlare.
– Framtidens vinnare inom e-handel kommer tveklöst vara de som lyckas behålla kunder över längre tid. Att Jollyroom väljer Litium Studio och Litiums Accelerator är ytterligare ett bevis på att paketering fungerar även för stora nätbutiker. Ingen vill ha en lösning som till 80 procent är skräddarsydd och medför stora underhållskostnader, man vill lägga sin budget på att skapa unika kundvärden, inte koda tekniska lösningar, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

mephisto73
2013-12-20 15:38

De kör väl presta shop idag om jag inte missminner mig, och resultatet är en otroligt seg och trist upplevelse. något som genomsyrar hela företaget tyvärr.

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta