Annons

Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat Jollyroom bygger vidare på sitt logistikkluster i Göteborg

Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat

2018-12-05 15:29

Centraliserar i Göteborgs hamn.

E-handelsföretaget Jollyroom har på senare tid gjort flera satsningar på sin logistik. Utöver en investering i det automatiska lagersystemet AutoStore har bolaget flera gånger utökat sin lageryta.

LÄS ÄVEN: Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

"Centraliserar till en och samma plats"

Men störst i Norden är uppenbarligen inte stort nog i det här fallet. Under gårdagen meddelade nämligen barn- och babyjätten att företaget hade skrivit på ytterligare ett nytt lageravtal. Den här gången handlar det om 19 500 kvadratmeter, som gör att Jollyrooms samlade lageryta nu omfattar 85 000 kvadratmeter.

Annons
Annons
- Vi arbetar på att centralisera hela logistikverksamheten till en och samma plats och flyttar därför in i byggnader som ligger i nära anslutning till varandra, förklarar Jollyrooms PR-chef Frida Ekholm i ett mejl till Ehandel.se.

Precis som flera av Jollyrooms övriga lagerbyggnader ligger det nya lagret i området Göteborgs hamn. Enligt företaget är det ett uttalat mål att flytta lagren närmare varandra, för att på så sätt effektivisera verksamheten.

- Centraliseringen kommer att bli en viktig del för att kunna fortsätta effektivisera vårt logistikflöde och vid framtida expansion kunna möta kundernas krav på snabba leveranser på samtliga marknader, säger Ole Sauar, vd för Jollyroom, i ett pressmeddelande.

Ökar volymen och behöver mer lageryta

Hittills har det dock inte varit aktuellt att stänga några lager, utan Jollyroom har valt att behålla sina befintliga lokaler även om de inte ligger i klustret i hamnen. Allt för att på det stora hela få en ökad lageryta.

- Att vi tecknar avtal gällande nya lokaler är på grund av att vi växer, hela tiden ökar volymen och därmed får behov av större lagerytor. I samband med det ökade behovet så väljer vi att flytta in i lokaler som ligger i nära anslutning till redan befintliga fastigheter, för att på så sätt centralisera logistikverksamheten så mycket som möjligt, skriver Frida Ekholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta