Jollyroom vässar verktygen på väg mot miljarden

Det svenska näthandelsföretaget Jollyroom bygger vidare i jakten på miljarden. Förutom en ny e-handelsplattform kompletterar man nu med inRiver PIM. Något som ska hjälpa till att samla all information för alla försäljningskanaler på ett och samma ställe.

Barn och babybutiken på nätet, Jollyroom, berättade i slutet av förra året att man ska byta ut sin e-handelsplattform. Valet föll på Litium Studio och nu meddelar e-handelsföretaget att man kommer att komplettera plattformen med inRiver PIM.

PIM står för Product Information Management, och utöver hanteringen av all produktdata så integrerar verktyget många viktiga funktioner, som fotografering samt digital och tryckt marknadsföringsproduktion.

Annons
Annons

– Att vi valt denna satsning på inRiver ligger i användbarheten och enkelheten i lösningen. Skalbarheten av programvaran, hastigheten på genomförandet och det faktum att denna plattform är både användardriven och användarvänlig. Samtidigt ger det oss möjligheten att samla all information för alla försäljningskanaler på ett ställe, säger Ole Sauar, vd på Jollyroom.

Effektiv hantering

Att Jollyroom byter e-handelsplattform och satsar på nya verktyg beror enligt dem själva på att man vill öka säljdrivet i alla kanaler, inte minst i mobilen. Och med över 20 000 artiklar i lager, krävs det en effektiv hantering av produktsortimentet.

Man sticker inte heller under stolen med att man satsar på att nå en miljardförsäljning inom några år.

– Med den starka tillväxten e-handel har i Norden så ser vi en stor potential att fortsätta växa på den nordiska marknaden. Vi arbetar aktivt för att vässa alla förutsättningar för att nå det målet. Där ser vi vikten av en plattform med smarta lösningar för effektiv hantering av vårt stora produktsortiment, i flera olika länder. Vi är övertygade om att Litium Studio tillsammans med inRivers PIM-verktyg kommer ge oss rätt förutsättningar för att växa ännu mer, och ta den ledande positionen på den Nordiska marknaden, säger Ole Sauar.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!