Annons

Jollyrooms Ole Sauar tog hem NXT Nordic Profile of the Year Juryns ordförande Johanna Allhorn med vinnaren Ole Sauar

Jollyrooms Ole Sauar tog hem NXT Nordic Profile of the Year

2019-06-05 10:48

Helt nytt e-handelspris.

Under gårdagens stora e-handelskonferens i Oslo, NXT Nordic, delade vi på Ehandel.se ihop med vår systersajt Ehandel.com ut ett helt nytt branschpris. Det heter NXT Nordic Profile of the Year och kommer framöver att delas ut årligen till en person som utmärkt sig lite extra inom området e-handel.

För att vinna priset ska man ha gjort något stort för nordisk e-handel, samt bidragit till att föra e-handeln in i framtiden. Kriterier som årets vinnare - Jollyrooms grundare och vd Ole Sauar - uppfyller med bravur.
I går blev han den första personen någonsin att ta emot det prestigefyllda branschpriset.

- Det är fantastiskt kul att vinna det här priset. Det är ju även en eloge till alla som jobbar hos oss som har slitit och kämpat för att ta marknadsandelar år ut och år in. Så det ska bli väldigt kul att kunna berätta om detta för alla i personalen, att vi har vunnit det här priset, sade Ole Sauar till Ehandel.se efter prisceremonin. 

Fullt fokus på Norden och framtiden

Juryn för priset bestod av redaktionella medarbetare från Ehandel.se och våra systersajter i de andra nordiska länderna. Att utse en enda vinnare bland alla duktiga e-handlare som finns i vår del av världen var förstås inte lätt, men till slut föll valet på Ole Sauar. I motiveringen lyfte vi bland annat fram att Jollyroom sedan länge har fokuserat på Norden och att bolaget på senare tid har gjort flera tunga lagerinvesteringar inför framtiden.

Annons
Annons

Under årets NXT delade även Bring ut priset Årets Nettbutikk. I år delades priset ut i två klasser, för bolag med omsättningar på över respektive under 50 miljoner norska kronor. I år tog Kolonial.no hem priset för de större bolagen och Lindakrem.no för de mindre.

Glada medarbetare från Kolonial.no och Lindakrem.no tog emot utmärkelsen Årets Nettbutikk. (Foto: Bring)

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta