Annons

Jollyrooms kundtjänst flyttar: Effektivisering på Jollyrooms kundservice

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

2018-12-11 09:57

Får plats med 30 procent fler anställda.

Jollyroom har på senare tid expanderat med flera nya lagerbyggnader i närheten av Göteborgs hamn. Nu är det även dags för företagets kundservicemedarbetare att få en ny lokal. De flyttar nämligen in i ett 3000 kvadratmeter stort servicecenter strax utanför samma stad.

LÄS ÄVEN: Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat

- Eftersom vi växer så snabbt är det viktigt för oss att säkra moderna och effektiva ytor, men även en modern och effektiv struktur. Med den här satsningen kan vi erbjuda bättre service till lägre kostnader, säger Jollyrooms vd Ole Sauar i ett pressmeddelande.

"Ett snabbare bemötande"

Tack vare den nya lokalen ska Jollyrooms kundtjänst kunna hantera fler ärenden per dag än tidigare. De extra kvadratmetrarna ska hittills också ha inneburit att 30 procent fler medarbetare får plats, vilket ska ha kommit väl till pass i samband med julhandeln.

Annons
Annons

Enligt Jollyroom är det en fördel i kundtjänstsammanhang ifall flera enheter inom företaget kan sitta nära varandra, och det ska företaget ha lyckats med nu.

- I och med den ökade försäljningen har det skett en markant ökning av kundärenden. Vi har verkligen prickat rätt med den här satsningen och kan nu erbjuda våra kunder ett snabbare bemötande, oavsett om det rör frågor relaterade till kundservice, returer eller reklamationer, säger Jollyrooms kundservicechef Ida Nykvist.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta