Annons

Jollyrooms kundtjänst flyttar: Effektivisering på Jollyrooms kundservice

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

2018-12-11 09:57

Får plats med 30 procent fler anställda.

Jollyroom har på senare tid expanderat med flera nya lagerbyggnader i närheten av Göteborgs hamn. Nu är det även dags för företagets kundservicemedarbetare att få en ny lokal. De flyttar nämligen in i ett 3000 kvadratmeter stort servicecenter strax utanför samma stad.

LÄS ÄVEN: Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat

- Eftersom vi växer så snabbt är det viktigt för oss att säkra moderna och effektiva ytor, men även en modern och effektiv struktur. Med den här satsningen kan vi erbjuda bättre service till lägre kostnader, säger Jollyrooms vd Ole Sauar i ett pressmeddelande.

"Ett snabbare bemötande"

Tack vare den nya lokalen ska Jollyrooms kundtjänst kunna hantera fler ärenden per dag än tidigare. De extra kvadratmetrarna ska hittills också ha inneburit att 30 procent fler medarbetare får plats, vilket ska ha kommit väl till pass i samband med julhandeln.

Annons
Annons

Enligt Jollyroom är det en fördel i kundtjänstsammanhang ifall flera enheter inom företaget kan sitta nära varandra, och det ska företaget ha lyckats med nu.

- I och med den ökade försäljningen har det skett en markant ökning av kundärenden. Vi har verkligen prickat rätt med den här satsningen och kan nu erbjuda våra kunder ett snabbare bemötande, oavsett om det rör frågor relaterade till kundservice, returer eller reklamationer, säger Jollyrooms kundservicechef Ida Nykvist.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta