Annons

Jollyrooms kundtjänst flyttar: Effektivisering på Jollyrooms kundservice

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

2018-12-11 09:57

Får plats med 30 procent fler anställda.

Jollyroom har på senare tid expanderat med flera nya lagerbyggnader i närheten av Göteborgs hamn. Nu är det även dags för företagets kundservicemedarbetare att få en ny lokal. De flyttar nämligen in i ett 3000 kvadratmeter stort servicecenter strax utanför samma stad.

LÄS ÄVEN: Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat

- Eftersom vi växer så snabbt är det viktigt för oss att säkra moderna och effektiva ytor, men även en modern och effektiv struktur. Med den här satsningen kan vi erbjuda bättre service till lägre kostnader, säger Jollyrooms vd Ole Sauar i ett pressmeddelande.

"Ett snabbare bemötande"

Tack vare den nya lokalen ska Jollyrooms kundtjänst kunna hantera fler ärenden per dag än tidigare. De extra kvadratmetrarna ska hittills också ha inneburit att 30 procent fler medarbetare får plats, vilket ska ha kommit väl till pass i samband med julhandeln.

Annons
Annons

Enligt Jollyroom är det en fördel i kundtjänstsammanhang ifall flera enheter inom företaget kan sitta nära varandra, och det ska företaget ha lyckats med nu.

- I och med den ökade försäljningen har det skett en markant ökning av kundärenden. Vi har verkligen prickat rätt med den här satsningen och kan nu erbjuda våra kunder ett snabbare bemötande, oavsett om det rör frågor relaterade till kundservice, returer eller reklamationer, säger Jollyrooms kundservicechef Ida Nykvist.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons
Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

ICA-handlare lämnar PostNord - <nobr>e-handeln</nobr> blev för tuff?

ICA-handlare lämnar PostNord - e-handeln blev för tuff?

"Har valt att prioritera sin yta på annat sätt".

ICA satsar digitalt - 200 tjänster försvinner

ICA satsar digitalt - 200 tjänster försvinner

Ska rekrytera ny kompetens.

Efter Systembolagets hot - nu slår nätvinhandlarna tillbaka

Efter Systembolagets hot - nu slår nätvinhandlarna tillbaka

"Inte möjligt att införa ett förbud i Sverige".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta