Jonas Carlström lämnar NA-KD för ny tjänst hos Star Republic

Ska ge leverantörens e-handelskunder digital service.

För ungefär ett år sedan lämnade det digitala proffset tillika Facebook-experten Jonas Carlström e-handelsföretaget Mat.se för jobbet som digital marknadschef på moderaketen NA-KD.

LÄS ÄVEN: Jonas Carlström lämnar Mat.se för toppjobb på NA-KD

Annons

Nu kan vi dock avslöja att Jonas Carlström har gått vidare till e-handelsbyrån Star Republic, där han har fått rollen som Digital Marketing Specialist. Tanken är att han ska vara med och bredda Star Republics e-handelserbjudande. Detta genom att ta fram en digital strategi som ska öka försäljning hos e-handlaren i fråga.

- Det är väldigt spännande och något som jag verkligen ser fram emot. Jag har tidigare arbetat på mediabyrå och har alltid gillat omväxlingen i att vara delaktig i flera olika projekt. Jag älskar att träffa kunder och se glädjen när de visar vad den ökade försäljningen faktiskt har inneburit för dem personligen och företaget, skriver Jonas Carlström i ett mejl till Ehandel.se.

Digital PR-checklista fastnar på vägen

Jonas Carlström ser Star Republic som ett företag med “väldigt spännande e-handelskunder”, och han ser flera fördelar med att den som tar fram plattformen också tar fram företagets marknadsföringsstrategi.

- Skillnaden mellan att låta oss "som byggt systemet" göra det jämfört med till exempel en digital byrå, är att vi snabbt kan implementera föreslagna optimeringar, ändringar, shopping-feeds, skräddarsydda pixlar, och så vidare.

- Alltför ofta får en e-handelskund i dag bara en checklista från sin digitala byrå med förslag på saker som de borde ändra, vilket tyvärr nästan alltid fastnar i implementeringen.

Vad tänker du om att lämna NA-KD?

- Jag har haft en väldigt spännande och lärorik tid på NA-KD där vi nått våra tuffa och högt uppsatta försäljningsmål. NA-KD är just nu ett av de snabbast växande företagen i Europa men är samtidigt fortfarande i början av en framgångssaga. För mig personligen lockas jag mer av att utvecklas inom den digitala affären med flera olika kunder och deras utmaningar, avslutar Jonas Carlström.

Annons
Annons