Joy ska stärka varumärket med sin nya E-handel

Den fjärde april tar klädkedjan Joy klivet in i e-handelns värld när man lanserar sin nya e-handel. E-handelskonceptet är framtaget tillsammans med Jetshop som har anpassat och utvecklat ett för Joy unikt användargränssnitt.

Klädbutiken Joy har funnits sedan 1971 och har i dag 52 butiker runt om i Sverige. Enligt företagets vd, Charlotte Nordén har Joy under det senaste året haft en god utveckling i sina butiker, och 2013 ska ha startat lika bra.

För att ytterligare stärka tillgängligheten och nå ut till en större kundgrupp satsar man nu även på e-handel. Den fjärde april är det dags för lansering av den nya nätbutiken på Joyshop.se.

Annons

- E-handel är ett helt naturligt steg för oss. Vi vill ge fler kunder möjlighet att upptäcka och inspireras av vårt breda sortiment anpassat för kvinnan mitt i livet. Det ska vara roligt och lätt att shoppa oavsett om man befinner sig i våra butiker, vid en dator, I-pad eller mobil, säger Charlotte Nordén.

Anpassats efter befintligt system

Den nya e-handelslösningen är framtagen med hjälp av Jetshop och har anpassats för Joys befintliga system. Ambition har varit att bygga ett lätthanterligt och spännande användargränssnitt som ska lyfta fram varumärket och sortimentet på ett engagerande och inspirerande sätt.

- Vi är stolta av att Joy valt oss som strategisk partner för sin satsning på e-handel. Detaljhandeln befinner sig i en period av stor förändring. Joy har med sin vision alla förutsättningar att bli ett framgångsexempel. Vi är oerhört motiverade av att med vår teknik och kunskap bidra till att Joy når fler nöjda kunder oavsett försäljningskanal, säger Jetshops vd Christian Zanders.

Hur Joys inträde i e-handeln och satsning på multikanal kommer se ut kan ni få se ett smakprov på här. E-handeln skall erbjuda hämtning och retur i butik och även använda Jetshops nya fakturalösning JetBILL.
 
Källa: Press

Annons