Jula ska satsa på sin polska e-handel: ”Stor marknad”

"Ser utveckling i hopflätningen".

Hemmafixakedjan Jula firar 40 år i år och idag även öppningen av sin 100:de butik. För några veckor sedan skrev Ehandel.se om hur Julas försäljning ökade under mars månad då påsken förflyttades till april i år. Då rapporterades det att Jula-koncernen omsatte omkring 7 miljarder kronor under 2018 genom sin e-handel och 99 varuhus. 

LÄS ÄVEN: Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Annons

För i år blir det bolagets fjärde nyöppnade butik, men sammanlagt Julas hundrade. Butiken öppnas idag i Bydgoszcz, Polen. Men firandet kommer inte sluta där, redan nästa vecka öppnas bolagets 101:a butik i värmländska Töcksfors.

– För mig som varit med under hela resan är det naturligtvis en speciell dag. När vi startade företaget kunde vi bara drömma om 100 varuhus, men nu är vi här. Vi tror mycket på Polen och fortsättning följer, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef, i ett pressmeddelande.

Jula har mycket att fira på sistone. I samband med den 100:e butiksöppningen meddelar företaget att de ser stor potential i den polska marknaden, och avslöjar att Jula ska satsa på den lokala e-handeln och omnikanalsstrategin. 

 – Det är extra kul att det 100:e varuhuset öppnar i Polen. Det är en stor marknad med stark utvecklingspotential, säger Joachim Frykberg, vd på Jula, och fortsätter:

– Vi ser utveckling i ”hopflätningen” mellan offline och online. Med sömlösa erbjudanden kommer vi att bli än mer attraktiva, vi kommer att fortsätta att jobba mycket med dessa delarna i Polen och på övriga marknader.

Annons