Julkalendern tillbaka – nu är det männens tur

Inte bara produkter för kvinnor som kan marknadsföras i en julkalender, tyckte en e-handlare.

Julkalendrarna har mer eller mindre haft en given plats när e-handlarna rustar för den viktiga julsäsongen. Med en ny överraskning varje dag är meningen att kunderna ska kunna njuta av sitt e-handelsköp i god tid innan julafton.

Riktar sig till skäggiga män

Men modellen har kanske hittills varit lite extra inriktad på de kvinnliga konsumenterna - förra året kunde vi till exempel berätta om Skincitys variant. Det här året har dock The Bearded Man Company, som driver Beardshop.se, bestämt sig för att männen också ska ha en kalender.

Annons

Mer bestämt handlar det om skäggiga män, som i Beard Oil Advent Calendar får ta del av skäggoljor i totalt 24 olika dofter.

- Adventskalender för skönhetsprodukter har blivit en stor succé senaste åren, med ett flertal märken som erbjuder kvinnliga produkter. Men även för den skäggiga killen finns en adventskalender! skriver The Bearded Man Company i ett pressmeddelande.

Ska säljas hos branschkollegor

Kalendern lanseras först lite senare i oktober men finns redan nu att beställa hos Beardshop.se. The Bearded Man Company har också ingått avtal med e-handelskollegan Eleven.se och ett antal andra aktörer som också ska sälja kalendern.

Annons