Annons

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

2018-11-16 09:44

Bland annat e-handel i videor.

Det sociala nätverket Instagram meddelade igår att de lanserar flera nya funktioner för e-handlare. Instagram har sedan en tid tillbaka omfamnat e-handeln och låtit nätbutiker sälja direkt i sina Instagram-bilder. Nu får kunderna flera nya verktyg för att göra shoppingen på Instagram enklare.

Önskelista på Instagram

För det första så ska kunderna kunna fönstershoppa olika produkter och sedan samla dem i en inköpslista, genom att använda bokmärkesfunktionen. En lista de senare kan återkomma till och genomföra sina köp.

- Precis som med befintliga samlingar, så kan du komma åt din inköpslista från din profil. Det är ett enkelt sätt att hålla din önskelista uppdaterad och lagra kreativa presentidéer inför helgdagarna, förklarar Instagram i ett blogginlägg.

E-handlare på Instagram ska nu även få en ny flik, i deras profil, som samlar alla de inlägg som innehåller köpbara produkter. Detta så att kunderna kan sortera bort andra typer av inlägg och endast se vad de faktiskt kan köpa. Instagram jobbar uppenbarligen med att förvandla det sociala nätverket till en kanal som det också går att e-handla i.

Annons
Annons

E-handla i videoinlägg

Den sista julklappen som Instagram bjuder på är e-handel i videoinlägg. Videor som läggs upp på Instagram, och innehåller produkter, ska nu också prydas med en e-handelsikon (en shoppingbag). Kunderna kan trycka på ikonen för att få en lista på produkterna och deras priser under videon.

- Oavsett om du handlar till dig själv eller handlar till dina nära och kära, så ger dessa uppdateringar nya sätt att upptäcka och interagera med de varumärken och produkter som inspirerar dig.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Deras <nobr>e-handel</nobr> tar upp kampen mot branschens resursslöseri

Deras e-handel tar upp kampen mot branschens resursslöseri

"Vill inte vara ytterligare ett "slit och släng"-företag".

Annons
Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Annons
Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta