Junkyard går från sociala medier till Adam Tensta

Streetwearbutiken Junkyard som senast var med på Emeet och diskuterade sociala medier, något de ofta gör, har nu lanserat en nordisk TV-kampanj med artisten Adam Tensta som dragplåster.

Junkyard kommer ofta upp i diskussioner kring sociala medier, något de ska vara speciellt duktiga på, och även om de satsar hårt på online-marknadsföring går de nu brett i TV. En nordisk reklamkampanj skall i dagarna börja sändas med hip-hopartisten Adam Tensta.

- Vi ville skapa en film där man verkligen får en känsla av vad junkyard.se står för. Vi kommer från skate- och snowboardkulturen, vilket vi vill förmedla med reklamfilmen. Det blir, med tanke på årstiden, mycket snowboardåkning, men vi visar också skateboarding och streetwear, då detta är några av grundpelarna i vårt sortiment, säger Thomas Löfgren, vd och grundare.

Annons

Junkyard meddelar samtidigt att de expanderar snabbt på den nordiska marknaden. De planerar att ta ytterligare marknadsandelar i främst Norge och Finland med den nya reklamfilmen som ni kan se nedanför:

- Vi är och kommer alltid att vara fokuserade på den digitala marknadsföringen samt vår online store. För att ta nästa steg; bli bäst i alla nordiska länder, behöver TV dock bli en större del av vår marknadspalett. Detta är vår andra TV-reklam och vi planerar att fortsätta att bygga vårt varumärke mot en bredare publik via TV-mediet. Dock alltid på vårt eget sätt, med våra ambassadörer som budbärare, säger Thomas Löfgren.

Nätbutiken Junkyard vann årets e-handel 2010 på Modegalan och har varit nominerad i flera pristävlingar sedan dess. De tog även Klarna över 30 miljoner transaktioner. Butiken är uppenbarligen på frammarsch och i sociala medier sägs de vara kungar. Vi får se om de får samma framgång med sin nya reklamkampanj.

Källa: press

Relaterade nyheter:
Effekten av TV-reklam håller i sig enligt Fyndiq

Annons