Junkyard klär om inför en bredare satsning

Den prisade nätbutiken Junkyard som nyligen släppte sin första egna kollektion byter nu logotyp inför nästa steg på e-handelsresan.

Nätbutiken Junkyard lanserade i augusti sin första kollektion av det nya varumärket XX-XY. Detta gjordes med ledorden:

”Börja varje dag som om du vaknade mitt i ett upplopp och ta varje möjlighet du ser. Vänta inte på att livet ska komma och berätta för dig att det är dags att börja leva – don't waste time!”

Annons

Den avslutanden biten "Don't waste time" följer nu med in i den nya logotypen som slogan för Junkyard. Thomas Löfgren som grundade Junkyard 2002 har följande kommentar till förändringen:

– Nu är det dags att ta nästa steg och då ska även den grafiska profilen förändras. Det har varit ett antal logotypbyten under årens lopp, som skett i takt med förändringar av den totala profilen för butiken. Junkyard har med varumärket Junkyard XX-XY, under hösten 2013, inlett en större satsning på egenproducerade kläder, säger Thomas Löfgren.



Gammal och ny logotyp

Tanken med det nya varumärket är att successivt tilltala en större publik och därmed byts även logotypen.

– Vi var ute efter någonting som känns mer modernt och som går ihop med modetrenden och stilen som allmänt gäller på det vi säljer och förmedlar idag, men som också är tilltalande för skate- och snowkulturen, då även den kommer att vara viktig för oss i framtiden, säger Thomas.

 

Källa: Press

Annons
Annons