Junkyard massrekryterar för fortsatt expansion

Junkyard förstärker sin inköpsorganisation med tre nya nyckelpersoner.

Hittills i år ska Junkyard, som säljer street fashion på nätet, ha ökat sin trafik på alla nordiska marknader. Årets första halvår har dessutom inneburit både tillväxt och förbättrade marginaler. Nu rustar e-handelsföretaget för fortsatt expansion genom att anställa tre nya medarbetare i företagets inköpsorganisation.

"Viktiga för att stärka vår position"

Johan Ståhl blir företagets nya contoller. Han kommer närmast från MQ där han hade liknande arbetsuppgifter. Johan Ståhl får sällskap av Katarina Jukic och Erik Öfverström som blir Affärsområdeschef Junkyard Tjej respektive Affärsområdeschef Junkyard Kille. Katarina Jukic har tidigare arbetat för bland andra Nelly och Vila Sverige, och Erik Öfverström kommer närmast från Intersport.

Annons

– Med Johan, Katarina och Erik ombord är Junkyard rustat för fortsatt expansion. Deras erfarenheter och personligheter kommer att vara mycket viktiga för Junkyards fortsatta sortimentsarbete och stärka vår position ytterligare på marknaden, säger Ted Boman, VD på Junkyard AB.

De nya affärsområdescheferna kommer bland annat att ansvara för sortimentsutvecklingen av Junkyards externa och interna varumärken.

Junkyard grundades 2002 och omsätter nu 200 miljoner kronor.

Annons