Junkyard stärker upp med ny inköpschef

Nätbutiken har rekryterat Johan Lundell, med erfarenhet från bland annat Stadium, som ny Head of Purchase.

Våren 2015 lämnade Ted Boman rollen som chef för CDON Marketplace för att ta över VD-posten hos Junkyard. Nätbutiken, som idag omsätter runt 200 miljoner kronor, berättade då om sina planer på att skapa ett internationellt gångbart koncept för Junkyard.

Nu har man rekryterat Johan Lundell som ny Head of Purchase för att stärka den satsningen.

Annons

– Junkyard har det senaste halvåret haft bra tillväxt på de nordiska marknaderna. Det känns fantastiskt bra att Johan kommer in till Junkyard i detta skede. Han kommer med sin erfarenhet och öga för ett kommersiellt sortiment att stärka vår position ytterligare hos den unga kunden, säger Ted Boman.

Nya internationella samarbeten

Johan kommer närmast från Stadium där han var Head of Exclusive Brands. På Junkyard kommer han nu att ta det övergripande ansvaret för inköp och sortiment för Junkyards externa och interna varumärken.

– Junkyard är ett spännande modeföretag vars koncept är något jag tror mycket på. Idag har Junkyard tre egna varumärken samt flera spännande samarbeten med internationella brands. Jag följt deras moderesa med stort intresse och att nu få vara delaktig skall bli en kul utmaning, säger Johan Lundell.

Annons