KappAhls nya omnikundtjänst – snart med ”personal shopping”

Ett superteam ska hjälpa kunderna i sociala medier.

Butikskedjan KappAhl har den senaste tiden satsat på e-handeln och kunde i slutet av förra året rapportera ett stort lyft för nätbutiken. Omsättningen för företaget som helhet visade sig dock minska när året var till ända.

LÄS ÄVEN: E-handelsatsningar hjälpte inte - KappAhl backar 95 miljoner

Annons

De digitala satsningarna sägs dock vara framgångsrika och nu kommer nästa steg på omniresan.

KappAhl meddelar idag att man nu centraliserar och utvecklar sin kundtjänst. Tanken är att kunna serva kunderna var de än handlar någonstans och den nya kundtjänsten är en del av företagets satsning “unified retail”.

LÄS ÄVEN: Stort lyft för KappAhls e-handel efter satsning på "unified retail"

- Vår kund vill handla snabbare och effektivare idag. Genom att ha medarbetare tillgängliga när och där som kunden själv väljer hjälper vi till med det, säger Charlotte Katz, chef för Digital & Unified Retail på KappAhl, i ett pressmeddelande.

"Medarbetare med ett helhetsperspektiv"

Den nya centraliserade kundtjänsten går under namnet “Customer Experience Support” och ska serva kunderna via telefon, chatt, e-post, Facebook, Messenger och Instagram.

- Vi satsar på medarbetare som har ett helhetsperspektiv på kundmötet och de tjänster vi kan erbjuda. De kan inspirera och guida kunden genom vårt sortiment och trender, samt inom allt från lagerstatus och reklamationsregler till bonuspoäng och olika leveransmöjligheter, berättar Kristin Bohman, chef för KappAhls Customer Experience Support.

Kundtjänsten ska serva modekedjans alla marknader på de lokala språken. Öppettiderna ska vara från åtta på morgonen till tio på kvällen, för Sverige och Norge. När den nya kundtjänstenheten blivit varm i kläderna så finns även planer på att börja erbjuda personal shopping.

LÄS ÄVEN: KappAhl omfamnar e-handel med click and collect

Annons

Annons