Katrin Lundgren om sin framgång med gerillamarknadsföring på GardenHome

Vår kära e-handelsmedlem Katrin har skrivit ett inlägg om sin resa med den nystartade trädgårdsbutiken GardenHome.se. Hon startade butiken i oktober 2009 med ganska låga förväntningar. Förtroendet i att trädgårdsprylarna själva skulle få butiken att rulla var mycket låg och Katrin lade därför även till inredningsprodukter som kunde ta henne igenom de snöiga månaderna.

Detta tankesätt visade sig vara helt fel. Inredningsprylarna sålde inte bra och trädgårdsprylarna har tagit GardenHome genom sitt första år med en omsättning på 700 000kr. Då har givetvis Katrin inte latat sig utan jobbat riktigt mycket med butiken. Främst har hon satsat på gerillamarknadsföring och andra marknasföringsknep som inte kostat mycket pengar. Det som gett bäst resultat är enligt Katrin SEO-arbete, mässdeltagande och nyhetsbrev.

Annons

Något som Katrin gissar har varit den viktigaste anledningen till GardenHome:s framgång är hennes kärlek till trädgård. Vi står bakom henne i denna iakttagelse. När en e-handlare brinner för något är det sällan något som kan stoppa denne. Katrin berättar om hur hon kunnat sitta i flera timmar och läst bloggar för inspiration till GardenHome och ytterligare otaliga timmar för att leta efter nya produkter.

Summan av kardemumman är att kärlek föder framgång. För att läsa hela Katrins inlägg så tar ni och klickar här.

Annons