Annons

Katrin Lundgren om sin framgång med gerillamarknadsföring på GardenHome

Katrin Lundgren om sin framgång med gerillamarknadsföring på GardenHome

2011-03-03 13:17

Vår kära e-handelsmedlem Katrin har skrivit ett inlägg om sin resa med den nystartade trädgårdsbutiken GardenHome.se. Hon startade butiken i oktober 2009 med ganska låga förväntningar. Förtroendet i att trädgårdsprylarna själva skulle få butiken att rulla var mycket låg och Katrin lade därför även till inredningsprodukter som kunde ta henne igenom de snöiga månaderna.

Detta tankesätt visade sig vara helt fel. Inredningsprylarna sålde inte bra och trädgårdsprylarna har tagit GardenHome genom sitt första år med en omsättning på 700 000kr. Då har givetvis Katrin inte latat sig utan jobbat riktigt mycket med butiken. Främst har hon satsat på gerillamarknadsföring och andra marknasföringsknep som inte kostat mycket pengar. Det som gett bäst resultat är enligt Katrin SEO-arbete, mässdeltagande och nyhetsbrev.

Något som Katrin gissar har varit den viktigaste anledningen till GardenHome:s framgång är hennes kärlek till trädgård. Vi står bakom henne i denna iakttagelse. När en e-handlare brinner för något är det sällan något som kan stoppa denne. Katrin berättar om hur hon kunnat sitta i flera timmar och läst bloggar för inspiration till GardenHome och ytterligare otaliga timmar för att leta efter nya produkter.

Summan av kardemumman är att kärlek föder framgång. För att läsa hela Katrins inlägg så tar ni och klickar här.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta