Annons

Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

2016-06-08 10:27

Igår var det dags för lansering av Zlatans nya omtalade klädmärke A-Z och e-handel i Paris.

Zlatan Ibrahimovic har figurerat en hel del i media den senaste tiden. Kanske inte så konstigt då han efter en av sina bästa säsonger någonsin lämnar Paris Saint–Germain, och många nu ställer sig frågan var han hamnar nästa säsong.

När han igår lanserade sitt nya klädmärke, A-Z, var det säkert även många som hoppades på ett svar i frågan men inte helt oväntat låg fokus på hans nya klädkollektion. Att klädmärket fått namnet A-Z är inte så konstigt då budskapet är att det inte är kläderna som skapar atleten.

– Ett par dyra skor har aldrig gjort en idrottsman. Inte heller en t-shirt, ett par tajts eller ett medlemskap på ett fint gym. För att ta dig hela vägen från A-Z, från amatör till Zlatan, måste du träna. Det är min filosofi och det här varumärket är för alla fighters, säger Zlatan Ibrahimovic.

Säljs via A-Z.com i 11 länder i Europa

Förutom Zlatan själv finns norska Varner, som äger Dressmann, med i ägarbolaget och enligt fotbollspelaren är det en bra kombination. Varner kan kläder, distribution och försäljning medan Zlatan kan sport, träning och vet vad som krävs av produkterna.

Annons
Annons

Vid lanseringen innehåller den första kollektionen, som fokuserar på sportkläder, cirka 70 produkter för män och barn, med en damkollektion under utveckling.

A-Z finns nu tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, England, Spanien, Italien och Österrike. Plaggen finns för tillfället endast att köpa på A-Z.com, men det är ingen omöjligt att de senare kommer att rullas ut i fysiska butiker.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta