Annons

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör Gina Azaric

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

2016-02-18 15:55

Har fått jobb som Director of Brand, Marketing and E-commerce på Kicks.

Kosmetikkedjan Kicks har utsett Gina Azaric till ansvarig för bland annat företagets e-handel.

- Jag är väldigt glad att ha rekryterat Gina till rollen som Director of Brand, Marketing and E-commerce för Kicks och ser framemot de kunskaper och erfarenheter hon kommer att tillföra. Gina känns helt rätt för den här rollen och jag är övertygad om att hon kommer att bidra till KICKS fortsatta utveckling, säger Pontuz Bjelfman, VD på Kicks.

Har utsetts till Bästa marknadschef

Gina Azaric har sedan 2003 varit marknadschef på mobilopertören 3, och har tidigare även haft samma titel på Arla Foods, Lastminute.com. Tidningen Resumé ska ha utsett henne till "Bästa marknadschef" två år i rad.

Annons
Annons
-Jag ser verkligen fram emot att vara med på Kicks fortsatta tillväxtresa och kunna bidra till att bygga Nordens ledande kosmetikkedja, säger Gina Azaric.

Kicks har för utöver e-handeln för närvarande 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Kosmetikföretaget är enligt egen utsago ensamma i Norden om att ha en onlinehandel som säljer varumärken som Dior, Smashbox och Urban Decay.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Lägsta ordervärden för fri frakt och sena leveranser är några av de saker som gör att kunderna inte kommer tillbaka.

Annons
Annons
RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

Den nya e-handelssatsningen har enligt modekoncernen ingen direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer.

1
Tung <nobr>e-handelsjury</nobr> under Emeets prisutdelning

Tung e-handelsjury under Emeets prisutdelning

Hur kundvänliga är egentligen e-handlarna?

Robby är nästa företag att lansera <nobr>e-handelsrobotar</nobr>

Robby är nästa företag att lansera e-handelsrobotar

Företagen som vill revolutionera e-handelsleveransen på olika vis blir allt fler.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Inför Stockholms modevecka inleder det svenska varumärket GRETA GRAM ett samarbete med Tradera som gör det möjligt att buda på utvalda plagg direkt efter visningen.

Starweb först ut med Babs Paylinks e-handelslösning

Babs Paylink rullar ut en ny lösning som gör det möjligt att ha samma leverantör för betalningar i alla kanaler.

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

En ny rapport beskriver Sverige som det land där konstauktionerna på nätet kommit allra längst.

Annons
Annons

Klarna och Hogia lanserar ny lösning för butikshandeln

Det svenska betalbolaget utökar sin satsning på den fysiska handeln med nytt samarbete.

Resurs Bank <nobr>e-handelssatsar</nobr> med rekrytering från Tretti.se

Resurs Bank e-handelssatsar med rekrytering från Tretti.se

Mikael Kehler lämnar Qliro Group för att hitta fler e-handelskunder till Resurs Banks betallösning för e-handel.

Svensk e-handlare lanserar unik 3D-funktion för kunderna

Svensk e-handlare lanserar unik 3D-funktion för kunderna

Räckesbutiken har uppdaterat sin sajt med ett 3D-vertyg för att göra det enklare för kunden att beställa.

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Bloggerskan Desirée "Dessie" Nilsson bland de första.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem