Annons

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör Gina Azaric

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

2016-02-18 15:55

Har fått jobb som Director of Brand, Marketing and E-commerce på Kicks.

Kosmetikkedjan Kicks har utsett Gina Azaric till ansvarig för bland annat företagets e-handel.

- Jag är väldigt glad att ha rekryterat Gina till rollen som Director of Brand, Marketing and E-commerce för Kicks och ser framemot de kunskaper och erfarenheter hon kommer att tillföra. Gina känns helt rätt för den här rollen och jag är övertygad om att hon kommer att bidra till KICKS fortsatta utveckling, säger Pontuz Bjelfman, VD på Kicks.

Har utsetts till Bästa marknadschef

Gina Azaric har sedan 2003 varit marknadschef på mobilopertören 3, och har tidigare även haft samma titel på Arla Foods, Lastminute.com. Tidningen Resumé ska ha utsett henne till "Bästa marknadschef" två år i rad.

Annons
Annons
-Jag ser verkligen fram emot att vara med på Kicks fortsatta tillväxtresa och kunna bidra till att bygga Nordens ledande kosmetikkedja, säger Gina Azaric.

Kicks har för utöver e-handeln för närvarande 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Kosmetikföretaget är enligt egen utsago ensamma i Norden om att ha en onlinehandel som säljer varumärken som Dior, Smashbox och Urban Decay.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

Företaget fortsätter utveckla omnikanalkonceptet.

Annons
Annons
Postföretag blir matleverantör

Postföretag blir matleverantör

PostNL får nya arbetsuppgifter.

Ny söt <nobr>e-handelsplattform</nobr> från Skaraborg

Ny söt e-handelsplattform från Skaraborg

Sweet Charlie ska agera motpol till andra e-handelslösningar.

Fraktbolagets nya trick för att spara miljoner

Efter den magiska algoritmen kommer drönare på taket.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Skånska Byggvaror öppnar tre nya butiker

Med snart ett år sedan den senaste butiksöppningen är det nu dags igen.

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

E-handelskunderna slipper knappa in långa OCR-nummer.

1
Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Ökade samtidigt rörelseresultatet med knappt 56 miljoner kronor.

3
Annons
Annons

Apotek Hjärtat hälsotestar kunder på nätet

Gratis test ska vägleda kunderna till en hälsosammare livsstil.

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

En enklare hemsida är inte den enda ingrediensen.

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i <nobr>e-handeln</nobr>

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i e-handeln

Elgiganten såg resultat av förra årets förändringar redan under det nya årets första månad.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem