Annons

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör Gina Azaric

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

2016-02-18 15:55

Har fått jobb som Director of Brand, Marketing and E-commerce på Kicks.

Kosmetikkedjan Kicks har utsett Gina Azaric till ansvarig för bland annat företagets e-handel.

- Jag är väldigt glad att ha rekryterat Gina till rollen som Director of Brand, Marketing and E-commerce för Kicks och ser framemot de kunskaper och erfarenheter hon kommer att tillföra. Gina känns helt rätt för den här rollen och jag är övertygad om att hon kommer att bidra till KICKS fortsatta utveckling, säger Pontuz Bjelfman, VD på Kicks.

Har utsetts till Bästa marknadschef

Gina Azaric har sedan 2003 varit marknadschef på mobilopertören 3, och har tidigare även haft samma titel på Arla Foods, Lastminute.com. Tidningen Resumé ska ha utsett henne till "Bästa marknadschef" två år i rad.

Annons
Annons
-Jag ser verkligen fram emot att vara med på Kicks fortsatta tillväxtresa och kunna bidra till att bygga Nordens ledande kosmetikkedja, säger Gina Azaric.

Kicks har för utöver e-handeln för närvarande 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Kosmetikföretaget är enligt egen utsago ensamma i Norden om att ha en onlinehandel som säljer varumärken som Dior, Smashbox och Urban Decay.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Annons
Annons
Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

Lyxmärket Michael Kors planerar att driva trafik till sin e-handel genom unika erbjudanden på Instagram.

Ökning på nära 20% när Twitter når fler annonsörer

Ökning på nära 20% när Twitter når fler annonsörer

Twitter verkar vara bättre på att locka annonsörer än att dra till sig nya användare.

Supersnabb leverans i Skottland när Glasgow får Prime Now

Efter framgångarna i resten av Storbritannien har det blivit dags för skottarna att ta del av Amazons supersnabba leveranser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Succé för Klarnas app - på topp tre bland mest nedladdade

Betalföretaget sopar mer eller mindre banan med sin nylanserade gratisapp.

Adlibris nya plan: Att skapa ett <nobr>e-handelsanpassat</nobr> ombud

Adlibris nya plan: Att skapa ett e-handelsanpassat ombud

Sju månader efter butikspremiären vill Adlibris VD Johan Kleberg på allvar ta upp kampen med de befintliga postombuden.

Göran Månsson:

Göran Månsson: "Vi kommer givetvis att överklaga"

Länsstyrelsen gick på grannarnas linje när det gällde E-CITY i Ängelholm. Nu slår byggherren tillbaka.

Annons
Annons

Nya larmet: 60% av Alibabas produkter är kopior

Många e-handlare ifrågasätter ifall Alibabas kamp mot piratkopiorna verkligen går att ta på allvar.

Stark ökning när Facebook Ads ger valuta för pengarna

En reklambyrå som säljer annonsering på Facebook rapporterar att PR-modellen verkar ge allt bättre resultat.

Amazon i drönarsamarbete med Storbritanniens regering

Amazon i drönarsamarbete med Storbritanniens regering

Ska testa metoder för att leverera varor med mindre drönare.

"Tvång och censur" - kritik mot Blockets chattfunktion

En e-handlare som har sin butik på Blocket är kritisk till att han nu tvingas sköta sin kundkontakt via Blockets nylanserade meddelandetjänst.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem