Annons

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör Gina Azaric

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

2016-02-18 15:55

Har fått jobb som Director of Brand, Marketing and E-commerce på Kicks.

Kosmetikkedjan Kicks har utsett Gina Azaric till ansvarig för bland annat företagets e-handel.

- Jag är väldigt glad att ha rekryterat Gina till rollen som Director of Brand, Marketing and E-commerce för Kicks och ser framemot de kunskaper och erfarenheter hon kommer att tillföra. Gina känns helt rätt för den här rollen och jag är övertygad om att hon kommer att bidra till KICKS fortsatta utveckling, säger Pontuz Bjelfman, VD på Kicks.

Har utsetts till Bästa marknadschef

Gina Azaric har sedan 2003 varit marknadschef på mobilopertören 3, och har tidigare även haft samma titel på Arla Foods, Lastminute.com. Tidningen Resumé ska ha utsett henne till "Bästa marknadschef" två år i rad.

Annons
Annons
-Jag ser verkligen fram emot att vara med på Kicks fortsatta tillväxtresa och kunna bidra till att bygga Nordens ledande kosmetikkedja, säger Gina Azaric.

Kicks har för utöver e-handeln för närvarande 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Kosmetikföretaget är enligt egen utsago ensamma i Norden om att ha en onlinehandel som säljer varumärken som Dior, Smashbox och Urban Decay.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Kunderna är lediga men finns på mobilen

Autosvar: Kunderna är lediga men finns på mobilen

Just nu når du kunderna via mobiltelefonen.

Annons
Annons
Nätmaten kan kompensera butiksdöden i glesbygden

Nätmaten kan kompensera butiksdöden i glesbygden

E-handeln med livsmedel växer kraftigt men än så länge är det främst boende i storstäderna som kan ta del av utvecklingen.

1
Marknadsplatserna tar mark och framtidsrustar

Krönika: Marknadsplatserna tar mark och framtidsrustar

Inköpsexperten Martin Granberg om marknadsplatsernas senaste framsteg och CDON:s skifte.

Brexit -

Brexit - "Negativt för hela Europas e-handelssektor"

Branschorganisationen Ecommerce Europe befarar att Brexit kommer att få negativa konsekvenser för e-handeln både i Storbritannien och i resten av EU.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bring och PostNord får skarp kritik av PTS i ny rapport

Bring och PostNord får skarp kritik av PTS i ny rapport

Enligt Post- och telestyrelsen har kvaliteten på postutdelningen i Sverige varit markant sämre än tidigare under det senaste året.

Elgiganten höjer tempot efter nytt rekordår

Elgiganten höjer tempot efter nytt rekordår

Hemelektronikjätten omsatte nästan 10 miljarder kronor det senaste året och nu forsätter satsningarna, både på och utanför nätet.

78 procent vill få bättre omnikanalsupplevelser

Rapport: 78 procent vill få bättre omnikanalsupplevelser

En ny undersökning visar att många upplever att de får bättre service i e-handeln än i fysiska butiker.

Annons
Annons
Matsmart breddar sortimentet - böcker i senaste utskicket

Matsmart breddar sortimentet - böcker i senaste utskicket

Matsmart har tidigare spontanbreddat matutbudet med apoteksvaror och djurtillbehör - nu har turen kommit till böcker.

JS Energi kliver in i Danmark och miljonsatsar i eget lager

JS Energi kliver in i Danmark och miljonsatsar i eget lager

E-handlaren, som säljer reservdelar till värmesystem, kompletterar dropshipping med ett eget lager och lanserar dansk sajt.

Klarnagrundare dementerar utförsäljning - startar stiftelse

Klarnagrundare dementerar utförsäljning - startar stiftelse

Niklas Adalberth ska stanna kvar i Klarnas styrelse och samtidigt bygga upp en stiftelse som ska ta sig an "samhällets utmaningar".

Dörren öppnad till IKEA:s första <nobr>e-handelsbutik</nobr>

Dörren öppnad till IKEA:s första e-handelsbutik

En ny sorts IKEA-butik i Stockholm ska bland annat tjäna som upphämtningsställe för e-handlade IKEA-varor.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem