Annons

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör Gina Azaric

Kicks stärker sin e-handel med Gina Azaric som nordisk direktör

2016-02-18 15:55

Har fått jobb som Director of Brand, Marketing and E-commerce på Kicks.

Kosmetikkedjan Kicks har utsett Gina Azaric till ansvarig för bland annat företagets e-handel.

- Jag är väldigt glad att ha rekryterat Gina till rollen som Director of Brand, Marketing and E-commerce för Kicks och ser framemot de kunskaper och erfarenheter hon kommer att tillföra. Gina känns helt rätt för den här rollen och jag är övertygad om att hon kommer att bidra till KICKS fortsatta utveckling, säger Pontuz Bjelfman, VD på Kicks.

Har utsetts till Bästa marknadschef

Gina Azaric har sedan 2003 varit marknadschef på mobilopertören 3, och har tidigare även haft samma titel på Arla Foods, Lastminute.com. Tidningen Resumé ska ha utsett henne till "Bästa marknadschef" två år i rad.

Annons
Annons
-Jag ser verkligen fram emot att vara med på Kicks fortsatta tillväxtresa och kunna bidra till att bygga Nordens ledande kosmetikkedja, säger Gina Azaric.

Kicks har för utöver e-handeln för närvarande 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Kosmetikföretaget är enligt egen utsago ensamma i Norden om att ha en onlinehandel som säljer varumärken som Dior, Smashbox och Urban Decay.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Jönköping lanserar app för lokala e-handlare

Jönköping lanserar app för lokala e-handlare

Staden fortsätter satsningarna på att digitalisera stadskärnan.

Annons
Annons
Inställd premiär: Teknikstrul i Amazons obemannade butik

Inställd premiär: Teknikstrul i Amazons obemannade butik

Uppgifter: Kan inte ha fler än 20 personer i butiken samtidigt.

NetOnNet erövrar Norden: Expanderar i Sverige och Norge

NetOnNet erövrar Norden: Expanderar i Sverige och Norge

Allt rött blir blått.

Uppåt för RNB:

Uppåt för RNB: "E-handeln växer med stora tillväxttal"

Positiva tongångar när modejätten Retail and Brands presenterade sina siffror för Q2.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Efter expansionen: Mathem öppnar sitt tredje lager

Efter expansionen: Mathem öppnar sitt tredje lager

Mathem har etablerat ett lager i Malmö för att ge bättre service till kunderna i Sydsverige.

E-handlarna rasar mot kemikalieskatten

E-handlarna rasar mot kemikalieskatten

"Ett tydligt hot mot branschen."

Coop e-handelssatsar i norr - Umeå först ut

Coop e-handelssatsar i norr - Umeå först ut

Fler orter i Norrland kan vara näst på tur.

Annons
Annons
Lampor på nätet tar in över en miljard kronor i kapital

Lampor på nätet tar in över en miljard kronor i kapital

Passar också på att låna pengar.

Linas Matkasse köper upp norskt matkasseföretag

Linas Matkasse köper upp norskt matkasseföretag

Ska dubbla kundstocken och omsättningen.

50 produkter i en annons när Facebook stödjer <nobr>e-handeln</nobr>

50 produkter i en annons när Facebook stödjer e-handeln

Collection är Facebooks senaste annonsformat.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Ingram Micro söker:

Affärsdriven Transportchef Norden

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Gate Retail söker:

UX Designer to Gate Retail

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem