Annons

Kicks får expressleveranser med hjälp av Best och Instabox Kicks e-handelskunder kan vänta sig snabbare leveranser framöver

Kicks får expressleveranser med hjälp av Best och Instabox

2018-10-04 09:11

Leveranser samma dag ska kunna erbjudas till miljontals svenskar.

Skönhetskedjan Kicks tar hjälp av Best Transport och Instabox för att krydda erbjudandet till sina e-handelskunder rejält. Tillsammans ska de båda nu börja erbjuda vad de kallar för "expressleveranser".

Allt viktigare att välja själv

Erbjudandet sägs ges till “miljontals svenskar” och innebär att kunden får sin beställning levererad samma dag. Erbjudandet inkluderar också två olika expresslösningar, då Kicks upplever att allt fler kunder vill ha möjlighet att själva få inflytande över hur deras leveranser sker.

- En tydlig trend är att det blir allt viktigare för konsumenterna att de själva får vara med och utforma sina leveranser, utifrån sina egna behov och preferenser. De nya expressleveranserna kompletterar vårt nuvarande utbud, men även varandra. Här kan våra kunder välja mellan att hämta sina varor i en förvaringsbox med Instabox på vägen till eller från arbetet, eller välja att få det hemlevererat med bud via Best Transport, säger Kicks vd Freddy Sobin i ett pressmeddelande.

2,4 miljoner får leverans samma dag

Kicks menar att en faktor som gör det möjligt för dem att införa expressleveranserna är att deras lager är beläget i Jordbro, söder om Stockholm. Detta menar man möjliggör leveranser till 2,4 miljoner mottagare i Stockholms- och Uppsalaområdet redan samma kväll, om beställningen gjorts samma dag före klockan 12. Kunder i resten av landet ska få sina paket dagen efter.

Annons
Annons

Även för de kunder som väljer leverans med Instabox, är tanken att leveransen ska kunna ske samma dag som beställningen läggs.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta