Kläderna skiftar i takt med vädret i ny reklamkampanj

Traditionellt sett är modet uppdelat i två kollektioner per år. Vår och sommar, samt höst och vinter. Vädret kan dock vara lite mer ombytligt än så. Därför har franska La Redoute skapat en dynamisk reklamkampanj där kläderna skiftar i takt med vädret.

Franska La Redoute började sin bana som ett postorderföretag redan 1875 men man är idag även en av landets största e-handlare. Förutom Frankrike finns man även bland annat i Storbritannien, Schweiz, Belgien, Portugal, Österrike, USA, Sverige och Spanien.

Deras slogan är "Mode på Franska" och i deras sortiment finns, enligt dem själva, det senaste franska modet. De säljer allt från billiga vardagsplagg till mer exklusiva designers och klädmärken som till exempel Prada, Lee, Von Dutch och Levis. Nu har man lanserat en ny dynamisk reklamkampanj, Le Billboard Météo, som förändras samtidigt som vädret.

Annons

Får paraply när det regnar

Runt om i Paris har man placerat ut stora skärmar som visar modeller iförda La Redoutes kläder. Inget nytt där, men så fort vädret skiftar, så gör även modellens kläder det. De stora skärmarna är nämligen utrustade med temperaturgivare och regnsensorer som visar och känner av förändringar i vädret.

Modellens outfit förändras sedan för att motsvara de förhållanden som för tillfället råder i staden. Sjunker temperaturen får modellen ett par extra lager kläder på kroppen, och börjar det regna utrustas de istället med paraply och passande skodon. I videon nedan kan ni se lite mer hur det fungerar.

Källa: Springwise

Annons