Annons

Klarna: Kunderna älskar att frysa fakturan DAVID FOCK, PRODUKTCHEF PÅ KLARNA

Klarna: Kunderna älskar att frysa fakturan

2016-09-20 14:17

Att ge kunderna mer kontroll över betalningen har visat sig vara positivt.

För bara någon månad sedan lanserade betalbolaget Klarna möjligheten för slutkunder att frysa sin faktura. En tjänst som primärt skulle förenkla vid returer av e-handlade varor.

- Om man har köpt en produkt och bestämt sig för att returnera den till butiken kan man nu logga in på Klarna.se och markera den aktuella fakturan för att meddela oss att man har returnerat produkten, sade Jesper Wigardt, kommunikationschef på Klarna.

Nu meddelar Klarna att detta visat sig vara en mycket populär funktion. Enligt de första siffrorna ifrån produktteamet på Klarna så ska betalbolaget ha över 10 000 personer som använder funktionen varje vecka.

"Gensvaret överväldigande positivt"

Samtidigt ska inkommande returärenden till Klarnas kundtjänst minskat med hela 25 procent. Något som förstås även borde innebära mindre problem för e-handlare som använder Klarna.

Annons
Annons
- Klarna tog det här steget för att ge våra användare mer inflytande och kontroll över köpet. Det är en funktion som har varit efterfrågad och gensvaret hittills efter lanseringen har varit överväldigande positivt, säger David Fock, produktchef på Klarna.

I vår tidigare artikel kring funktionen så försäkrade Klarna att funktionen inte skulle kunna missbrukas. Inkommer ingen retur så aktiveras helt enkelt fakturan igen.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta